چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

آیت‌الله ممدوحی رسالت اصلی حوزه و روحانیت را تبلیغ دین و اطلاع رسانی دینی متناسب با نیازهای جهانی عنوان کرد.

آیت الله ممدوحی در گفت وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به اول تیرماه، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهارداشت: در دین اسلام هر روز باید به تبلیغ دین و اطلاع رسانی دینی پرداخت؛ بنابراین نام گذاری این روز با هدف تاکید و گوش زد کردن به مسئولین و متولیان امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در کشور است.

وی افزود: در این روز باید با تبلیغات گسترده، جهانیان را از ویژگی های دین اسلام آگاه کرد تا بدانند این دین بر کسب علم و دانش، آگاهی و بصیرت، اطلاع رسانی و تبلیغ تاکید فراوان دارد و همواره مسلمانان را به این امور توصیه کرده و فراخوانده است.

* حوزویان کارگردان اصلی اطلاع‌رسانی دینی

آیت الله ممدوحی، حوزه های علمیه و حوزویان را کارگردانان اصلی این نقش دانست و عنوان کرد: یکی از رسالت اصلی حوزه و روحانیت تبلیغ دین و اطلاع رسانی دینی با توجه به نیاز های روز جامعه است؛ بر این اساس طلاب باید بنیه های علمی و اخلاقی خود را تقویت کنند تا بتوانند هادیان و رسولان خوبی برای آحاد جامعه باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه، با اشاره به برخی ویژگی های منحصر به فرد دین اسلام، بیان داشت: دین اسلام برای همه لحظات، از زمان بیدار شدن تا به خواب رفتن ذکردارد، این مطلب نشان دهنده این است که شارع مقدس، هرگز امت خود را رها نکرده و همواره دوست دارد آنها را در مسیر تعالی و تکامل هدایت کند.  

وی با اشاره به برخی روایات اهل بیت (ع) گفت:  وای به حال کسی که دچار روز مرگی شود و مطلب جدیدی نیاموزد، پس باید هر روز مطلب تازه ای آموخت و یاد داد؛ بنابراین مبلغین از یک سو به تبلیغ دین امر شده و از سوی دیگر مردم به سمت آنها فرا خوانده می‌شوند تا یاد بگیرند.

آیت الله ممدوحی به ضرورت اطلاع رسانی دینی اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی و تبلیغ دین نوعی امر به معروف است، چون امر به معروف فقط امر به نماز و روزه نیست، بلکه اگر با اطلاع رسانی صحیح کسی از نظر سیاسی و عقیدتی هدایت شده و در راه راست قرار گیرد، بسیار ارزشمند است.

*اطلاع‌رسانی دینی نیازمند تهذیب نفس است

وی خطاب به طلاب حوزه های علمیه، مبلغین و مراکز اطلاع رسانی دینی اظهارداشت: تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نیازمند تهذیب نفس بوده و این امر خود  بر دو محور علم و عمل استوار است بنابراین همه کسانی که در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی فعالیت دارند باید بر تهذیب توجه بیشتری داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در اطلاع رسانی دینی باید تلاش کنید، آنچه به مردم ابلاغ می شود در حد فهم آنها و مورد نیازشان باشد.

*رسانه‌های دینی دچار عوام زدگی نشوند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: رسانه های دینی از عوام زدگی و تقلید از روزنامه های دیگر خود داری کنند و ابداع و نو آوری داشته باشند، بنابراین به عنوان یک طلبه تقاضا می‌کنم رسانه‌های دینی سعی کنند در خبررسانی، همواره حرف نویی داشته باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha