یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، امروز در نشست مشترکی با سرپرست نمایندگی وزارت خارجه راهکارهای تعامل و تقویت همکاری های فی ما بین را بررسی کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام ذکاوت در این نشست با بیان اینکه: جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل جایگاه خاصی پیدا کرده است گفت: رایزنان فرهنگی و سفرای کشورهای اسلامی می‌توانند با بازدید از مراکز علمی حوزه علمیه به ویژه دفتر تبلیغات، از نظر فکری تقویت و با فرقه‌های نو ظهور ولابی صهیونیست‌ها آشنا شوند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی به اعلام آمادگی این دفتر در خصوص تبادل استاد و دانشجو در زمینه ارتباطات و علوم اسلامی با وزارت امور خارجه، خاطرنشان ساخت: در برگزاری همایش‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی کارشناسان این دو نهاد می‌توانند تعامل مؤثری داشته باشند.

سرپرست نمایندگی وزارت خارجه در قم نیز در ادامه این نشست به ضرورت ارائه مبانی دینی در عرصه‌‌‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: آنچه به عنوان متون آموزشی در وزارت خارجه ارائه می‌شود، اغلب تولید شده غرب است و در زمینه حقوق بین‌الملل از دیدگاه اسلامی کم توجهی شده است.

حمید مکارم شیرازی ادامه داد: با تشکیل کار گروه علمی متشکل از فضلای حوزه و کارشناسان دفتر تبلیغات، بسیاری از مشکلات وزارت خارجه در این عرصه برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شبهات و سوالات زیادی برای کارشناسان وزارت امور خارجه با سفر به کشورهای خارجی در زمینه حقوق بشر، وهابیت به وجود می‌آید و نیاز است به این شبهات پاسخ علمی داده شود تا شیعه و جایگاه آن در جهان معاصر تبیین گردد.

سر پرست نمایندگی وزارت امور خارجه در قم بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند مبلغان و کارشناسان آشنا به زبان‌های خارجی را به وزارت خارجه معرفی کند تا با اعزام آنان به خارج از کشور، به شبهات پاسخ داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان می‌توانند از بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه بازدید و برگزاری نشست‌هایی با کارشناسان این وزارتخانه‌، با عرصه‌های بین‌الملل به صورت کامل شنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha