سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
کد خبر: 216932
۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۲

شعر دینی و مذهبی به لحاظ محتوایی نسبت به سایر اشعار از عمق و غنای بیشتری برخوردار است.

حجت الاسلام سید احمد بطحایی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به این مطلب تصریح کرد: با توجه به این که طلاب به نسبت دیگر اقشار جامعه بیش تر با متون مذهبی و تاریخ اهل بیت(ع) آشنا هستند؛ بنابراین باید اشعار مذهبی و دینی آن ها با دیگران دارای غنای بیشتری باشد.

مسئول انجمن شعر حوزه همچنین با بیان این که در حال حاضر حدود 80 طلبه عضو رسمی این انجمن می‌باشند، اظهار داشت: بنا داریم در آینده کلاس های آموزشی برای طلاب در زمینه شعر منظوم برگزار کنیم ضمن آن که در این جلسات برنامه شعر خوانی و نقد شعر نیز دایر خواهد بود.

*در حال برنامه ریزی برای آینده هستیم

مسئول امور هنری معاونت تهذیب حوزه با اشاره به این که در حوزه استعدادهای شعری زیادی وجود دارد گفت:انجمن شعر حوزه از اواخر سال گذشته تشکیل شد و تاکنون سه جلسه نقد شعر برگزار کرده البته در حال برنامه ریزی برای سال جاری هستیم تا با توان بهتر برنامه ها را به پیش ببریم.

*حمایت معنوی حوزه از سینماگران متعهد

وی که در عرصه داستان و رمان نویسی فعال است در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از خلا موجود در مقوله فیلمنامه نویسی و داستان پردازی در سینمای کشور خاطر نشان کرد:حوزه در عرصه سینما می تواند در جهت حمایت معنوی از سینماگران اقدام کند به این معنی که بزرگان حوزه از ورود حوزویان به عرصه هنر خصوصا هنر هفتم حمایت و پشتیبانی کنند.

حجت‌الاسلام بطحائی یادآور شد: در حال حاضر در حوزه مشاورانی داریم که هم در عرصه دین و هم در عرصه هنر دارای تخصص هستند و می توانند با هماهنگی و مشارکت معاونت تهذیب، فیلمسازان کشور را در جهت رفع ضعف های دینی و محتوایی فیلم ها یاری کنند.

وی با اشاره به این که هم اکنون دانشکده صدا و سیما و مدرسه اسلامی هنر در زمینه تولید فیلمنامه فعال هستند، اظهار داشت: همان طور که حضرت امام (ره) نیز فرمودند: سینما و هنر یک وسیله و ابزار است که می توان از آن در جهت اهداف خیر یا شر بهره برد؛ بنابراین نباید به طور کل از هنر و سینما به دور باشیم بلکه روی سخن آن جا است که ما با فساد و ابتذال مخالفیم و گرنه همین فیلم طلا و مس که اخیرا هم برای طلاب به نمایش درآمد نمونه بهره گیری درست از ابزار هنر در جهت اهداف متعالی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha