سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جشنواره شعر اشراق

حوزه/ دبیر سومین جشنواره شعرحوزه(اشراق) از شناسایی۸۰ شاعر مستعد حوزوی در طول برگزاری این جشنواره خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، دبیر سومین جشنواره شعرحوزه(اشراق)، عصر امروز در اختتامیه این جشنواره که در تالار ایوان شمس شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به برپایی مطلوب این جشنواره، اظهار داشت: سه دهه پیش با اشراف و پیام مقام معظم رهبری این جشنواره در مشهد شروع شد و امروز این میراث فاخر در اختیار دفتر تبلیغات قم قرار گرفته است

وی ادامه داد: در این جشنواره بین المللی، از افغانستان، پاکستان، هند، اتریش و لبنان شعرایی حضور داشتند، اما نکته مهم این است که کیفیت این دوره سه و نیم برابر دوره قبل بود.

حجت الاسلام حسینی، تصریح کرد: جشنواره این دوره متفاوت از دوره های قبل بود به طوری که قبل از برگزاری همایش اصلی، 5 پیش نشست در شهرهای اهواز، تهران، قم، و زابل برگزار شد و 80 شاعر مستعد حوزه در این دوره شناسایی شدند.

وی افزود: این جشنواره  از آغاز تا امروز همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده و دو ماه پیش برای تشرف محضر ایشان نامه ای دادیم که ظرف ده روز 15نفر از اعضای ستاد  با آقا دیدار نمودند.

آغاز فعالیت های بین المللی

حجت الاسلام  محمد حسنی، رئیس دفتر تبلغات اسلامی تهران هم در این مراسم گفت: این جشنواره از دوره فعلی راه بین المللی شدن خود را آغاز کرد و امیدواریم شیرینی های این مسیر همچنان استمرار یابد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری حامی اصلی هنر متعهد در ایران اسلامی هستند وکه همواره از هدایت های ایشان بهره برده ایم.

حجت الاسلام حسنی در پایان با تشکر از دست اندرکاران برپایی این جشنواره گفت: جلسات پرباری از کارگاه ها و جلسات شعرخوانی به صورت فشرده و متراکم در این جشنواره برپاشد که امیدواریم برای آینده شعر حوزه مثمرثمر باشد.

انتهای پیام 313/34

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha