چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
کد خبر: 234117
۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۲

به همت اداره فرهنگی-هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و به مناسبت روز بزرگداشت روز حافظ دومین جلسه انجمن شعر حوزه ویژه طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، به نقل از روابط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ابتدای این جلسه حجت حجت‌الاسلام والمسلمین‌ ارزانی سرپرست این دفتر ضمن یادآوری روز بزرگداشت حافظ و تشریح جایگاه و موقعیت این شاعر بزرگ درفرهنگ و ادبیات ایران اسلامی گفت: به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری «هنر»، پرستش عاشقانه الله است، و هنری که میتوان در قالب آن کلام حضرت حق و ائمه معصومین(علیهم السلام)را عرضه کرد، بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی در ادامه با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه پژوهشهای بنیادین کارهای ارزشمندی انجام داده است،اما مخاطبین در این حوزه ها محدود است،گفت: با روی آوردن به حوزه هنر و شعرمی توان بخش عظیمی از جامعه را مخاطب خود قرار دهیم و می بینیم که در کلام گهر بار اهل‌البیت(علیهم السلام) از جمله نهج‌البلاغه، نیز شعر،نثر و اختصار به زیبایی به کار برده شده است.  

سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطر نشان ساخت: آمادگی داریم آثاری که دفتر منتشر کرده است، را با دانشجو و طلاب، به زبان شعر بازنویسی کنیم و چه در قالب ارائه طرح و چه در قالب چاپ از این آثار پشتییبانی کنیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha