جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

شیعیان و دلباختگان ائمه اطهار(ع) در حالی مراسم سوگواری حضرت زهرا(س)را برگزار می کنند که در غم از دست دادن مرجع تقلید شیعیان زانوی غم در بغل گرفته اند

به گزارش مرکز خبر حوزه، صدها نفر از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) در بیت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی حضور یافتند و با دلی شکسته و چشمانی اشک بار در کنار پیکر پاک این مرجع تقلید به یاد مظلومیت های مادر شیعه به عزاداری پرداختند.

بر پایه این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین یثربی در جمع انبوه عزاداران با اشاره به تخریب مجدد قبور امامین عسکریین(ع) اظهار داشت : حرم سامرا خانه امام هادی و امام عسکری و امام زمان است و این هتک حرمت قلب حضرت ولی عصر(عج) را به درد آورد

آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی نیز از تخریب مجدد این بقاع متبرکه به شدت ناراحت بود و چه بسا یکی از عوامل رحلت ایشان باشد .

حجت‌اسلام والمسلمین یثربی، با اشاره به علاقه و محبت این عالم ربانی به حضرت زهرا تصریح کرد: آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی هنگامی که در بیمارستان بودند خواستار برگزاری با شکوه فاطمیه در بیت و دفتر خود بودند و در این باره به فرزندانشان مؤکدا توصیه کرده بودند.

سخنران این مراسم، برگزاری باشکوه مراسم ایام فاطمیه را موجب تثبیت و استواری ولایت عنوان کرد و یادآور شد : آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی از مدافعان اصلی ولایت و امامت بودند و دائما با استفاده از بیان و قلم خود به شبهات این مسئله پاسخ می دادند .

وی کسب رضای حضرت زهرا را رضای خداوند دانست و افزود : از ابتدای خلقت، همه به دنبال کسب خوشنودی و رضای خدای متعال بوده اند و خداوند کسب رضای خود را تنها منوط به رضای حضرت صدیقه کبری کرده است.

حجت‌اسلام والمسلمین یثربی خاطر نشان کرد: پیامبر(ص) دختران متعددی داشت و از میان همه آنان نسبت به حضرت زهرا علاقه و محبت خاصی از خود نشان می داد و تنها ایشان را پاره تن خود نامید، زیرا پیامبر می دانست که حضرت زهرا چگونه از حریم ولایت دفاع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه غیر سادات هم فرزندان حضرت زهرا(س) محسوب می شوند اظهار داشت : وصایای حضرت صدیقه کبری در لحظات پایانی عمر خود خطاب به همه است و شامل سادات وغیر سادات می شود به همین دلیل همه باید به این اندرزها عمل کنیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha