شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

دشمن برای تغییر باورهای مردم سعی می‌کند مراجع پاسخگو به مردم را تغییر دهد, از این رو جایگاه روحانیت را به عنوان گروه مرجع تضعیف می‌نماید و در نتیجه, سبب تضعیف امنیت نیز خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه, دکتر صدیقی, مدیر کل امور اجتماعی وزارت اطلاعات, که در جمع طلاب و فضلای شهرستان کهنوج پیرامون «روحانیت و امنیت اجتماعی» سخن می‌گفت اظهار داشت: دشمن سعی دارد با سیاست «تغییر از درون» نظام‌های غیر هم سو با غرب را از طریق تغییرات درونی با خود هم جهت نماید و بدون حضور فیزیکی و نظامی و صرفا با اقدامات فرهنگی و سیاسی حکومت‌ها را دگرگون کند.

وی با اشاره به رسالت حوزه در برخورد مناسب و آگاهانه با جریانات سیاسی بیان داشت: در قرون اخیر روحانیت مهم‌ترین و قابل اعتماد‌ترین مرجع فکری مردم بوده‌اند, از این رو دشمن در صدد تضعیف جایگاه رفیع این قشر و حذف آن می‌باشد.

مدیر کل روابط اجتماعی وزارت اطلاعات, آگاهی از مسایل روز دنیا و تسلط کافی بر استفاده از ابزارهای متعدد تبلیغ در جهت گسترش فرهنگ و تعالیم قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام را از رموز موفقیت روحانیت در عرصه جهانی برشمرد و گفت: استکبار سعی می‌کند روحانیت و نقش آن را در حاشیه قرار دهد.  

بر پایه این گزارش در این گردهم‌آیی حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری, مدیر حوزه علمیه قم با استناد به متون اسلامی, طلاب را به استفاده مناسب از فرصت‌ها فراخواند و اظهار داشت: رعایت برخی شاخص‌های علمی و اخلاقی در طول غیبت کبری سبب شد تا علما در دل‌ها نفوذ کنند و نقش آفرین و تأثیر گذار باشند.

مدیر حوزه علمیه قم, خودسازی, تقوی, شناخت جایگاه خویش و نیز استفاده از ظرفیت و استعداد و توانمندی‌ها را برای انجام رسالت حوزوی, از فاکتورها و شاخص‌های موفقیت علما دانست و بر تبلیغ چهره به چهره در گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی بین اقشار مردم تأکید کرد.

   


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha