دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

امام جمعه پلدختر در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، فعالیتهای فرهنگی و دینی اجرا شده از سوی دفتر امام جمعه این شهرستان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی صرفی پور، نشر کتاب های مفید برای استفاده عموم، دعوت از خطبا و روحانیون فاضل برای مناسبت های دینی در فصول تبلیغی و برگزاری بیش از یکصد جلسه تفسیر قرآن را از جمله این فعالیت ها برشمرد و گفت: حوزه علمیه خواهران پلدختر زیر نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خوهران در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع بنا شده است و بهمن امسال طی فراخوانی از خواهران دارای مدرک دیپلم و بالاتر جهت تحصیل در این حوزه ثبت نام می شود.

وی به برگزاری اردوی سالیانه مشهد مقدس و راه اندازی فروشگاه محصولات فرهنگی در محل نماز جمعه این شهر اشاره کرد و گفت: در همین راستا نرم افزار احادیث نبوی مشتمل بر احادیث کاربردی رسول مکرم اسلام در زمینه های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی تهیه شد.

امام جمعه پلدختر، ارائه نرم افزار 700 مقاله در سطح شهرستان را از دیگر فعالیت های دفتر امام جمعه پلدختر برشمرد و گفت: این مقالات از بین 4 هزار مقاله در موضوعات دینی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، بین الملل، علوم انسانی، تاریخ و دفاع مقدس گلچین شده است.

وی به راه اندازی شورای حل اختلاف ویژه خانواده در محل دفتر امام جمعه اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر در این شورا به 500 پرونده رسیدگی شده است که بسیاری از آنها منجر به حل مشکلات شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صرفی پور همچنین گفت: با راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی نماز جمعه شهرستان پلدختر به نشانی www.namaz-poldokhtar.ir متن خطبه های نماز جمعه، تاریخچه برپایی نماز جمعه در این شهرستان، بیوگرافی اعضای ستاد نماز جمعه و مطالب مفید دیگر عرضه شده است.

خاطرنشان می شود شهرستان پلدختر علیرغم اینکه از مناطق محروم کشور به شمار می رود در دوران دفاع مقدس به نسبت جمعیت دومین شهر در تقدیم شهدا به انقلاب است.

مزار عالم برجسته شیعه و محدث کبیر مرحوم علامه سید نعمت الله جزایری از شاگردان برجسته علامه محمد باقر مجلسی در گلزار شهدای شهرستان پلدختر قرار دارد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha