یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024

اولین نشست علمی رسانه دینی در دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، دکتر علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور با اشاره به برداشت ها و تعاریف متفاوت از دین تصریح کرد: اگر دین را به روشی در همه عرصه های زندگی بشر تعریف کنیم، همه رسانه ها در جامعه اسلامی جنبه دینی پیدا کرده و قوانین جامعه اسلامی را رعایت می کنند و در این صورت رسانه مجاز شناخته می شوند.

وی در ادامه به نقش اصلی رسانه در عصر جهانی شدن اشاره کرد و افزود: رسانه از عناصر اصلی جهانی شدن به شمار می رود، از طرفی برای اشاعه فرهنگ و مفاهیم دینی یک فرصت و از طرفی تهدید است و باید مواظب بود که رسانه ای شدن دین، آن را از محتوا خالی نکند.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور در مقایسه رسانه دینی با رسانه غیردینی افزود: رسانه دینی خودش را در برابر خداوند مسئول می داند و در جهت رضایت الهی و اهداف از پیش تعیین شده گام بر می دارد، اما در رسانه غیر دینی مخاطبان، هدایت کننده رسانه ها هستند و رسانه ها همراه با مخاطب پیش می روند.

وی در ادامه بیان کرد: رسانه دینی اگر در اجرا و نحوه پیام رسانی مباح را به حوزه مکروهات و حرام نزدیک کند، قطعا از فضای اسلامی دور شده است.

مشاور رئیس جمهور در ادامه به نقش تأثیرگذار رسانه ها اشاره کرد و افزود: اگر قرار است دین در رسانه به نمایش گذارده شود باید بررسی کرد که کدام بخش مناسب چنین رسانه ای است و چه چیزی را باید عامدانه و آگاهانه در رسانه پخش نکرد.

وی ادامه داد: باید به رادیو آموزش مستقیم معارف دینی و به تلویزیون آموزش غیرمستقیم مفاهیم دینی واگذار شود.

علی اکبر جوانفکر، با عمیق دانستن پیوند دین و رسانه و جایگاه آن در ابلاغ پیام دین خاطرنشان کرد: ویژگی مهم برای یک رسانه، صداقت و درستکاری و امین بودن است.

وی گفت: مردم، رفتار رسانه نظام اسلامی را یک معیار و مبنای درست برای زندگی می دانند و نظرشان این است که اگر مطلبی در رسانه بیان شد، حتما درست است و این نگرش با برداشت مردم در رژیم ستم شاهی بر عکس است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha