سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 355899
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
محمد جواد حسینی منش خوزستان

حوزه/ رسانه‌های دینی، منبر اسلام هستند و این رسانه‌ها به‌ویژه رسانه حوزه، زبان گویایی برای بیان مسائل دینی بوده و به همین دلیل نیز نقش چنین رسانه‌هایی در فضای کنونی بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام محمدجواد حسینی منش، از ائمه جمعه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در اهواز، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار ، به وظایف حساس و کلیدی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: با توجه به این که دنیای امروز، دنیای ارتباطات و اطلاع‌رسانی بوده و دشمن از این مسأله بهره‌های گسترده‌ای را برده است، خبرنگاران متعهد و کارآمد باید برای انتقال وقایع و رویدادهای جامعه و از بین بردن شبهات، تلاش گسترده و بیش از پیش داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی الوار گرمسیری، با تأکید بر این که رسانه‌های دینی، منبر بزرگ اسلام هستند، تصریح کرد: این رسانه‌ها به‌ویژه رسانه حوزه، زبان گویایی برای بیان مسائل دینی بوده و به همین دلیل نیز نقش چنین رسانه‌هایی در فضای کنونی بسیار اهمیت دارد.

این استاد حوزه، یکی از آفت‌های کار خبرنگاری را پرداختن به مسائل حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: بزرگ کردن مسائل حاشیه‌ای و عدم پرداختن به موضوعات کلیدی یکی از آفت‌های کار خبری است که لازم است خبرنگاران نسبت به این مهم کوشا باشند.

حجت‌الاسلام حسینی منش، با ابراز خرسندی از تعدد رسانه‌های مذهبی در سطح کشور، ابراز داشت: اگرچه تعدد رسانه‌های دینی، در کشور محسوس است، اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای میان تعداد رسانه‌های داخلی با خارجی و معاند داشته باشیم، باید بیان کنم که تعداد رسانه‌های دینی بسیار کم است.

امام‌جمعه الوار گرمسیری، در پایان با بیان این که رسانه نباید از رسالت تربیتی خود غافل شود، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف رسانه و خبرنگار انقلابی، در کنار اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی، تربیت نسل‌جوان با تولید محتوای دینی است که امید است حوزه‌های علمیه در این مسأله یاور رسانه‌ها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha