دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

امام جمعه پلدختر گفت: به منظور احیاء دروس سطح عالی حوزه، دروس رسایل و مکاسب به طور غیر رسمی در حوزه علمیه این شهرستان تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام صرفی‌پور در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه از آغاز عملیات ساخت مصلای بزرگ المهدی خبر داد و اظهار داشت: احداث این مصلا برای رفاه حال نمازگزاران ضروری به نظر می‌رسید و این طرح با کمک شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و استانداری لرستان، عملیات ساختمانی آن آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر 200 میلیون تومان اعتبار برای احداث این مصلا تامین شده است ولی برای ساخت کامل در حدود 2 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز می‌باشد.

حجت‌الاسلام صرفی‌پور به تاسیس مدرسه علمیه خواهران الزهرا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پذیرش این مدرسه در حال حاضر شروع شده است و تاکنون 130 خواهر از پلدختر و دیگر شهرستان‌های استان مانند الشتر، کوهدشت و نورآباد و... ثبت‌نام کرده‌اند.

امام جمعه پلدختر، استقبال خواهران از ورود به حوزه را چشمگیر دانست و تصریح کرد: ثبت‌نام در این مدرسه بر مبنای شرایط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران است و افراد ثبت‌‌نام کننده،  بعد از قبولی در آزمون، می‌توانند برای فراگیری علوم دینی و معارف اهل‌بیت (ع) به این حوزه علمیه مراجعه نمایند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی در این شهرستان، گفت: در طول یک سال اخیر 5 جلد کتاب در موضوعات مختلفی چون مهدویت، امامت، جوانان و اعتیاد به چاپ رسانده‌ایم که در زمینه توزیع و چاپ بیشتر این کتاب‌ها در سراسر کشور، نیازمند مساعدت و یاری مسئولین هستیم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha