پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مراسم افتتاحیه اردوی آموزشی تابستانی انصار‌المهدی طلاب ممتاز مدارس علمیه قم، در مدرسه علمیه امام محمد باقر (ع) مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه از مشهد، مدیر اردوی انصار‌المهدی در این مراسم، نظم و انضباط را قوام اردوهای علمی دانست و گفت: رعایت نظم و مدیریت زمان در مراحل مختلف تحصیل، موجب موفقیت طلاب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی، توفیقات مردان علم و عمل را ناشی از نظم آنها دانست و افزود: بزرگان ما از دوران نوجوانی به مسئله نظم اهمیت فراوانی می‌دادند.

وی در ادامه، این اردو را الگوی مناسبی جهت اجرا در سایر مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: پس از پایان اردو، گزار ش عملکرد آن به مسئولین حوزه جهت اجرا در سطوح وسیع تر ارائه می‌گردد.

حجت‌الاسلام  محمودی همچنین به طلاب توصیه کرد: از فضای علمی – فرهنگی فراهم شده در اردو نهایت استفاده را ببرند.

وی، به رسالت‌های یک طلبه اشاره کرد و گفت: چون طلبه سرباز امام زمان (عج)  است، باید به گونه‌ای عمل کند که هر کس او را ببیند به یاد ولی عصر بیفتد.

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الانبیاء قم با بیان اینکه ممتاز علمی حوزه باید از نظر اخلاقی هم ممتاز باشد، گفت: امر به معروف و نهی از‌ منکر و دعوت به اخلاق و رفتار پسندیده از رسالت‌های طلاب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این اردو، اظهار داشت: مسائلی که در نظام آموزشی حوزه مورد غفلت واقع شده‌اند، در کارگاه‌های مهارتی اردو جبران کرده‌ایم.

این استاد حوزه در پایان اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف را از ویژگی‌های یک طلبه فاضل دانست و گفت: طلاب باید بررسی کنند، چگونه می‌شود رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون اصلاح الگوی مصرف را در حوزه پیاده کرد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha