یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت‌الله العظمی بهجت

امام جمعه شهرستان فومن از برگزاری کنگره بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت فومنی در زادگاهش، فومن در سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام سید محمدحسن صفوی، در گفت وگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با بیان این مطلب،  ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله بهجت را مدنظر قرار داد و  اظهارداشت: آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) تحت عنایت و هدایت خاصه خداوند متعال بود و تمام عمر پربرکتش را در راه رضایت حضرت حق سپری کرد.

وی افزود: حضرت آیت الله بهجت (ره) عالم زاهد، تجلی یک عمر سیر و سلوک و جهاد و عرفان در راه خدا برای رسیدن به حقیقت بود.

امام جمعه فومن خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی چنان در جاذبه معنویات قرار گرفته و به حقیقت و به باطن دنیا توجه داشته که ذره ای به تعلقات و مادیات توجهی نداشت.

این استاد حوزه، حضرت آیت الله بهجت، را افتخار بزرگی برای مردم این شهرستان و جهان تشیع دانست و خاطرنشان کرد: بندگی خداوند بزرگ و اطاعت از فرمان الهی، یعنی ولایت داشتن ، نماز اول وقت و اخلاص در عمل ، ایشان از مرد خدایی ساخت که در تربیت دیگران نقش بزرگی ایفا کند و زندگی این عالم وارسته سراسر درس و عبرت باشد.

حجت الاسلام صفوی ادامه داد: در همین راستا و برای معرفی بیشتر زوایایی شخصیتی این عالم ربانی و آشنایی بیشتر جوانان مخصوصا جوانان با علمای سلف تصمیم گرفته شد تا کنگره بزرگداشتی برای ایشان گرفته شود.

وی، شاساندن ابعاد شخصیتی عارف و عالم حضرت آیت الله بهجت را وظیفه همه دوستداران آن بزرگوار دانست و بر با شکوه تر نمودن برگزاری کنگره این مرجع عالیقدر در زادگاهش تاکید کرد.

امام جمعه فومن یادآورشد: این کنگره بزرگ همزمان با پنجمین سال عروج ملکوتی حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) در اردیبهشت ماه سال آینده با حضور دوستداران و مریدان ایشان در شهرستان فومن برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha