جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهرانی گفت: 100 طلبه در پایه های اول تا نهم زیر نظر 13 استاد به تحصیل علوم اسلامی در این مدرسه مشغول هستند.

حجت الاسلام رضا شریفی درگفتگو با مرکز خبر حوزه، اظهار داشت: در سالهای اخیر به طور مستمر سالانه 20 طلبه جذب نموده ایم که پیش از آن هر دوسال این امر تحقق می یافت.

وی با بیان اینکه تمام تلاش کادر اجرایی، استحکام بخشیدن به پایه های علمی طلاب است، گفت: ارایه فعالیت‌های پژوهشی در همان سالهای اول ورود طلبه به حوزه، غیرکارشناسانه، است زیرا آشنا کردن طلبه با کار پژوهشی، غیر از انجام تحقیق است.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهرانی افزود: هنوز کارگروه پژوهشی که بتواند به طور دقیق بر روی یک موضوع خاص کار کند در مدرسه ایجاد نشده و طلاب با اینگونه شیوه ها آشنایی ندارند.

وی ایجاد نشاط و افزایش روحیه شاداب در میان طلاب را از اهداف مسئولان مدرسه عنوان کرد و گفت: همه ساله اردوهایی با عنوان سفرهای زیارتی و سیاحتی به شهرهای مشهد و قم داریم.

حجت الاسلام شریفی به فعالیت بسیار مناسب بخش مشاوره مدرسه اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام ملاک علاوه بر انجام مشاوره، کلاس هایی را نیز در رابطه با پاسخ به شبهات برای طلاب برگزار می کند.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم برای سال تحصیلی جدید برگزاری کلاس های شبهه شناسی است.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهرانی به رفع مشکلات سیستم آموزشی بویژه نواقص متون درسی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مدیران مدارس از ارائه منطق مظفر در پایه دوم ناراحت‌اند و انتقاد فراوانی دارند، زیرا ارائه این درس اصلا متناسب با درک طلاب نیست و همین امر موجب می شود میانگین معدل طلاب پایین بیاید.

وی یکی دیگر از مشکلات را حضور طلاب با مدرک سیکل و دیپلم در یک کلاس عنوان کرد و گفت: باید برنامه منسجمی از سوی مرکز مدیریت در این خصوص به مدارس ابلاغ شود.

خاطرنشان می‌شود؛ مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین تهرانی از قدیمی‌ترین مدارس علمیه در تهران است که از سوی امیرکبیر تاسیس شده است.

 گفت‌وگو: علی علیزاده

 

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha