یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: برخی از مصیبت‌ها زنگ خطر است و خدا می‌خواهد به این وسیله بشر را امتحان کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه اظهار داشتند: طبق آیات قرآن کریم تمام مصیبت‌هایی که اتفاق می‌افتد از قبیل سیل، زلزله و ... قبل از وقوع در کتابی نوشته شده است.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه دادند: بر اساس آیات قرآن برخی مصیبت‌ها نتیجه اعمال انسان‌ها است و اعمال بشر در آنها تاثیر می‌گذارد و در رخ دادن برخی دیگر از مصیبت‌ها و بلاها انسان دخالت ندارد.

ایشان افزودند: کسی که قمار باز است، بر اثر باخت، اعصابش خرد می‌شود و ناراحتی عصبی پیدا می‌کند که این نتیجه اعمال او‌ست، کسی که شراب می‌خورد و بر اثر نوشیدن شراب بدن او بیمار می‌شود، نتیجه مستقیم عمل خود را خواهد دید و یا جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند و ظالمی بر آن‌ها تسلط پیدا می‌کند نتیجه عمل خود را خواهد دید.

حضرت آیت‌الله سبحانی ادامه دادند: البته خداوند بعضی از مصیبت‌ها را به انسان وارد می‌کند تا او را امتحان کند، خداوند اگر مالی را به انسانی داد و سپس آن را پس گرفت می‌خواهد به انسان بگوید که اگر این مال را به ‌دست آوردی مغرور نشده و اگر آن را از دست دادی ناراحت نشوید.

وی تصریح کردند: خداوند فرموده است که انسان‌ها از زندگی اشرافی که در آن خداوند و پیغمبر فراموش شده است پرهیز کرده و این مصائب، زنگ هشداری برای بیداری انسان‌ها است.

استاد حوزه علمیه یادآور شدند: در زندگی باید اخلاق وجود داشته باشد و انسان‌ها برای کسب مال تلاش کرده ولی آن را در راه خیر خرج کنند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha