یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سید هاشم السلمان

حوزه / هر شخص مؤمنی بوسیله رفتارش با دیگران و موضعش در برابر گمراهی و انحرافات وامر به معروف و نهی ازمنکر و و روابط بین زن و شوهر و فرزندان و خویشاوندان و همسایه ها مورد امتحان قرار می گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم السلمان روحانی سرشناس شیعه عربستانی گفت: فتنه ها و مشکلات اجتماعی نوعی امتحان برای انسان محسوب می شود که در مواضع و روابط او با دیگران صورت می گیرد و این مسئله تمام پیامبران و اولیاء و سایر مردم در قشرهای مختلف علمی و فرهنگی و معرفت شناختی را شامل می شود.

وی افزود: پیامبران با تحمل آزارها و سختی های تبلیغ رسالت و مخاطبین از طریق باور رسالت و پیروی از آن، دانشمندان با آموزش و اندرز و راهنمایی وارشاد و مستمعین از راه گوش دادن و تبعیت از آن، ثروتمندان با ادای حقوق و یاری نیازمندان و فقراء نیز با صبر و قناعت، و هر شخص مؤمنی بوسیله رفتارش با دیگران و موضعش در برابر گمراهی و انحرافات وامر به معروف و نهی ازمنکر و و روابط بین زن و شوهر و فرزندان و خویشاوندان و همسایه ها مورد امتحان قرار می گیرد.

این روحانی عربستانی افزود:  گاهی انسان به دفعات مختلف و به مقتضای مکان و نقش و توانایی او در زندگی مورد امتحان قرار می گیرند. هر چقدر موقعیت و قدرت انسان بالا رود، مسئولیت ها و امتحانات او بیشتر می شود. وی بیان داشت: بزرگ ترین کسانی که در امتحان الهی وارد شدند، ابتدا پیامبران و بعد از آن ها اولیاء و اشخاصی از این دست هستند. هیچ پیامبری همچون پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان مورد آزار و اذیت قرار نگرفت، آن ها صبر و تحمل پیشه کردند و در راه خدا مقاوم و پایدار بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha