شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

رویکرد مدرسه علمیه علوی قم نسبت به مسایل فرهنگی تبلیغی رویکرد پژوهش‌محوری است.

مدیر مدرسه علمیه علوی در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه، اظهار داشت: این مدرسه رویکرد جدیدی نسبت به برنامه‌های آموزشی، پژوهشی فرهنگی و تبلیغی دارد.

حجت‌الاسلام اقبالی با بیان اینکه در برگزاری اردوهای ویژه طلاب، نباید صرفاً به مسایل آموزشی پرداخته شود، ابراز داشت: این اردوها باید با هدف تربیت مدیران فرهنگی برای آینده برگزار شود.

وی گفت: با تنوع بخشی به مباحث آموزشی در این اردوها، مباحث فرهنگی، برنامه‌های مشاوره‌ای و خانواده، مسابقات ورزشی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: آموزش روش‌های کلاس‌داری و تبلیغ توسط کارشناسان، حفظ، قرائت، روخوانی و تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌های طلاب در اردوها بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی فراگیر طلاب اظهار داشت: با برگزاری جلسات احکام و سایر مسایل اجتماعی در سطح شهرها از سوی طلاب، مبانی دینی برای مردم تبیین شد.

مدیر مدرسه علمیه علوی در خصوص رویکرد جدید مسئولین این مدرسه در برگزاریی اردوهای علمی و تحقیقاتی ابراز داشت: باید در کنار برنامه‌های آموزشی نسبت به مسایل فرهنگی و تبلیغی فضای جدیدی در ساختار این اردوها ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال راه‌اندازی گروه منسجمی در امر تبلیغ هستیم  و طلاب با شرکت در دوره‌های آموزشی و مهارتی در زمینه کلاس‌داری و تبلیغ آموزش‌‌های لازم را خواهند دید.

حجت‌الاسلام اقبالی گفت: برنامه‌های تبلیغی قم در رابطه با آموزش و پرورش را به طور جدی‌  دنبال خواهیم کرد و در این خصوص هماهنگی‌هایی از سوی معاونت تبلیغ تاکنون صورت پذیرفته است.

مدیر مدرسه علمیه علوی به برنامه‌های فرهنگی این مدرسه اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های قرآنی فاخری در این مدرسه صورت گرفته که می‌توان به تاسیس دارالقرآن، جلسات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در زمینه مفاهیم توسط قاریان بین‌المللی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام اقبالی افزود: راه‌اندازی پایه هفت حوزه ساماندهی امور پژوهشی در مدرسه و برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه پژوهش از دیگر فعالیت‌های مدرسه علمیه علوی است.

وی در پایان با اشاره به فعال بودن معاونت پژوهشی در مدرسه علمیه علوی قم تصریح کرد: در طول فعالیت این معاونت و با همکاری و تلاش کارشناسان مجرب مدرسه، پژوهش را نهادینه کردیم و به حمدالله امروز این مدرسه به لحاظ پژوهشی در سطح کشور نمونه است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha