پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

پانزدهمین دوره مسابقه‌های قرآن و حدیث با حضور 120 نفر از طلاب مدارس علوم دینی برادران شیعه سراسر هند در تالار اجتماعات خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،  این مسابقات  به همّت نمایندگی جامعه‌‌المصطفی العالمیه در دهلی نو، در پنج نوبت برگزار شد و طلاب مدارس علوم دینی شیعی سراسر هند در رشته های قرائت، حفظ، تفسیر، حدیث و حفظ نهج البلاغه، اذان و دعا به رقابت پرداختند و در پایان به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی از طرف نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه اهداء شد.

بر اساس گزارش ساد خبری المپیاد جامعه‌المصطفی در رشته حفظ قرآن کریم آقایان مجیب الحسن از جامعة المنتظر و نوگانوان سادات به طور مشترک مقام اول و وقار حسین از جامعه امام رضا (ع) کشمیر مقام دوم را کسب کردند.

در رشته حفظ و ترجمه نهج البلاغه آقایان محمد رضا از جامعة الشهید دهلی ، سید محمد کامران رضوی از جامعه جوادیه بنارس و سید ذیشأن مهدی رضوی از جامعه امامیه انوار العلوم اله آباد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در رشته ترجمه صحیفه سجادیه آقایان سید ساجد علی از جامعه ایمانه ناصریه جونپور ، محمد حسن جعفری و علی امام حیدری هر دو از جامعه امامیه انوار العلوم شهر اله آباد به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

در رشته تفسیر تخصصی، آقایان علی امام حیدری،  محمد حسن جعفری هر دو از جامعه امامیه انوار العلوم شهر اله آباد ، مقام های اول و دومی را کسب کردند.

در رشته تفسیر عمومی، آقای سید محمد باقر رضوی از جامعه امام جعفر صادق شهر جونپورمقام اول را کسب کرد و در رشته قرائت بخش تجوید، آقایان معجز عباس از مؤسسه آکادمی قرآن شهر بمبئی ، خادم حسین از مجتمع فرهنگی امیرالمؤمنین (ع) شهر بمبئی مقام های اول و دوم و ابوذر حسین از جامعه امامیه تنظیم المکاتب شهر لکهنو و حمزه علی از جامعه الشهید شهر دهلی به طور مشترک مقام سومی را کسب کردند.

در رشته اذان ، آقایان بیت الزمان از ناظمیه شهر لکهنو نفر اول و هلال مهدی از جامعة الشهید شهر دهلی نفر دوم و معصوم رضا  از ناظمیه شهر لکهنو مقام سومی را به دست آوردند.

در این برنامه بخشی از پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی رضا اعرافی رییس جامع‌ المصطفی العالمیه قرائت شد و در پایان این مسابقه که داوری آن بر عهده آقایان عزادار عباس خان و مولانا فرقان قاسمی بود، جوائز نفرات اول تا سوم هر رشته اهدا شد.

گروه تواشیح از مدرسه امیر المؤمنین (ع) از شهر بمبئی نیز به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین مقرر شد یک نفر از نفرات برتر این مسابقه ها در یکی از رشته های فوق‌الذکر در پانزدهمین المپیاد بین المللی قرآن و حدیث که از طرف جامعه‌‌المصطفی العالمیه در ایران برگزار می شود، شرکت کند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha