سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بهترین دفاع و بالاترین حمایت از اهل بیت(ع) و شیعیان جهان در این زمان حساس، نشر اثر ارزشمند و گرانسنگ «موسوعة الامامة فی نصوص اهل‌‌السنة» است که حقیقت تشیع را اثبات نمود.

به گزارش مرکزخبرحوزه، آیت‌الله مقتدایی در مراسم رونمایی از «موسوعة الامامة فی نصوص اهل‌سنة» که صبح امروز در کتابخانه مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی با حضور علما و اساتید حوزه و مسئولین استان قم برگزار شد اظهارداشت: مرحوم آیت‌الله مرعشی (ره) شخصیتی بزرگ و فقیهی عظیم، و مرجعی فرهنگبان بودند و تلاش فراوانی در حفظ آثار و میراث اسلام به ویژه تشیع داشتند.

وی به ویژگی‌های موسوعة الامامة فی نصوص اهل‌السنة اشاره کرد و افزود: در این موسوعه از جنجال، مبارزه، معارضه، تحقیر، توهین و فحاشی خودداری شده و به نقل احادیث معتبر از کتب عامه پرداخته شده که نمونه بارزی برای حفظ وحدت امت اسلامی است و نشر آن در هفته وحدت بسیار به‌جا و ارزشمند است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این موسوعه اثبات حقیقت مذهب تشیع است که به بیانات و روایات خود اهل سنت استدلال شده و اهل سنت راهی جز تسلیم در برابر آن ندارند و این اقدام بالاترین حمایت از شیعیان جهان است.

وی به ویژگی بارز این عالم برجسته در مسئله تقریب مذاهب اشاره کرد و خاطرنشان نمود: ایشان یکی از پیشکسوتان ایجاد وحدت و تقریب مذاهب در اسلام بوده و ارتباطات با علمای فرق مختلف و مکاتبه و سفرهای حضوری ایشان، نتیجه اش کسب 450 اجازه از علمای عامه است .

مدیرحوزه های علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: چه تقریبی از این بالاتر که مرجع عالی‌قدری در این سطح با علمای بزرگ اهل سنت در کشور های مختلف ارتباط و نفوذ داشته باشد و با تعامل و گفتگو این کتابخانه عظیم را که اولین و نفیس‌ترین کتابخانه در ایران و سومین کتابخانه در جهان اسلام بشمار می‌رود را تاسیس نماید. مدیر حوزه های علمیه با اشاره به آیات قرآن کریم، مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی را عباد الله دانسته و گفت: آیت الله مرعشی عالمی بود که نفع کثیرش به مردم رسید و شیعیان بلکه امت اسلامی از برکات وجود ایشان و آثار، تالیفات و خدمات این مرد الهی استفاده کرده و می کنند.

وی بیان داشت: ایشان بیش از 70 سال از عمر 96 ساله خود را صرف تدریس نمودند و گاهی روزی ده درس برپا می کردند و حقیقتاً حوزه های علمیه نفع فراوانی از وجود این عالم وارسته بردند و شاگردان ایشان امروز از بزرگان و اساتید خبره حوزه هستند که جامعه اسلامی از آنها بهره مند است.

آیت الله مقتدایی در پایان گفت: جمع‌آوری، تالیف و نشر آثار فراوان، ساخت مساجد و کتابخانه‌ها، مدارس علمیه، بیمارستان ها و مکان های رفاهی و خدماتی در سراسر ایران و خارج از کشور از برکات ایشان است که مردم ازآنها منتفع هستند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha