چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

حوزه متکفل تعلیم و تربیت بر اساس موازین اسلامی است و از انجمن های علمی با ظرفیت بیش از هزار محقق و متخصص انتظار می رود فعالیت‌های خود را به مرحله بروز و ظهور برسانند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مقتدایی، امروز در نشست اعضای هیأت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه، اظهار داشت: این انجمن در بین انجمن‌های علمی حوزه از جایگاه و ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار است، چون اساساً رسالت حوزه و حوزویان در تعلیم و تربیت خلاصه می شود.

وی ادامه داد: انجمن‌ها باید تلاش بهتر و بالاتری داشته باشند و خدمات و تلاش خود را اجرایی نمایند تا بزرگان حوزه، عموم حوزویان، و جامعه شاهد خروجی ها و محصولات آنها باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: انجمن‌های علمی با برنامه‌ریزی منسجم برای آموزش، پرورش، تربیت، تهذیب و اخلاق در حوزه‌های سراسر کشور و تلاش بیشتر در این زمینه‌ها، می‌توانند به حوزه و حوزویان خدمت کنند.

آیت الله مقتدایی اضافه کرد: نباید نیازها و خلأهای موجود را بعد از ارزیابی، نیازسنجی و آسیب‌شناسی، رها کرد، بلکه با برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی و توجه به نظرات و ایده‌های محققین و متخصصین مشکلات را برطرف نمود.

وی تاکید کرد: از انجمن هایی مانند انجمن تعلیم و تربیت انتظار می رود فعالیت‌های قوی‌تر و فراتری را در جامعه ارایه دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: انجمن‌های علمی باید طرحی برای تحول در حوزه و ارتقای اخلاق، تربیت و آموزش، برنامه‌ریزی کنند و در راستای این طرح ها، مدیریت حوزه همه هزینه ها را برعهده می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه در پایان گفت: باید در انجمن‌های علمی حوزه تحولی صورت پذیرد و خیز بلندی برای شتاب در فعالیت‌های سال آینده برداشته شود.

آیت‌الله مقتدایی عنوان کرد: گزارش دادن به مراجع و شرفیاب شدن محضر آنها و نیز آگاه نمودن این بزرگان از طرح‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی و سایر بخش‌های حوزه، ضروری است؛ زیرا این امر حمایت قوی‌تر مراجع را به همراه خواهد داشت.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha