دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مجوز فعالیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه صادر گردید و این مدرسه برای سال تحصیلی90- 89 طلبه می پذیرد.

امام جمعه پلدختر در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به کمک‌های خیرین شهرستان پلدختر در راه‌اندازی این مدرسه اظهار داشت: مجوز این مدرسه آذر ماه سال گذشته از سوی شورای گسترش حوزه‌های علمیه صادر گردید که طی آن اعضای هیأت امناء مشتمل بر 4 روحانی و تعدادی از خیرین منطقه و اساتید این مدرسه به مرکز مدیریت حوزه معرفی شدند و امسال این مدرسه فعالیت خود را شروع خواهد کرد.

حجت‌الاسلام صرفی‌پور با اشاره به زمان پذیرش در این مدرسه بیان داشت: اطلاع‌رسانی برای پذیرش طلاب این مدرسه از طریق صدا و سیمای استان لرستان در حال انجام است و داوطلبین می توانند تا20 فروردین سال جاری با مراجعه به دفتر امام جمعه این شهرستان ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: برای گسترش این مدرسه، زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در کنار مصلای نماز جمعه این شهر تهیه شده تا علاوه بر سطح یک شرایط لازم برای پذیرش سطح 2 نیز در این مدرسه مهیا شود.

حجت‌الاسلام صرفی‌پور گفت: با توجه به تبلیغ برخی تفکرات انحرافی در این منطقه، حوزه علمیه مانند پادگانی مستحکم به اشاعه فرهنگ قرآن و اهل‌بیت می پردازد و این حوزه می تواند سد محکمی در مقابل تفکرات انحرافی در منطقه باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم این منطقه به اسلام، تشیع و روحانیت علاقه وافری دارند و استعدادها و ظرفیت‌های خوبی در این منطقه وجود‌دارد که با توجه به ظرفیت‌های مناسب این شهرستان با حمایت مسئولین و خیرین منطقه، فعالیت‌های این مدرسه گسترش خواهد یافت.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha