دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مقام معظم رهبری با توجه به مسایل کلان کشور پیام می‌دهند، لذا مسئولان باید این پیام‌ها را جدی بگیرند و در حد شعار به آن نپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه‌ با اشاره به نامگذاری سال 89 از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به نام «همت مضاعف و کار مضاعف»، گفت: همت انگیزه‌ای را می‌گویند که به عمل بینجامد و اگر همت زیاد باشد انسان جدیت بیشتری به کار می‌گیرد و موانع را از سر راه برمی‌دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: همت مسئولان و مدیران در نظام اسلامی برای حل مشکلات مردم باید بیشتر شود و مردم هم در کارهای مثبت تلاش بیشتری داشته باشند و از وقت و موقعیت خود بیشتر استفاده کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در روایات ما درباره همت مطالب زیادی آمده است، خاطرنشان کرد: امام چهارم در دعای خود می‌فرمایند «پروردگارا از همت، عالی‌ترین آن را به من عطا کن» و یا حضرت علی (ع) می‌فرمایند «ارزش انسان به همت اوست و یا کسی که همت او شریف باشد قیمتش بزرگ خواهد بود».

وی با بیان اینکه در روایات ائمه (ع) به کیفیت همت توجه شده تا به کمیت آن، بیان داشت: کسی که همتش کوچک باشد فضیلت او کم می‌باشد، لذا امام صادق (ع) کوتاهی همت، تدبیر کم و عدم اراده لازم را سه مانع برای رسیدن انسان به مراتب عالی بیان می‌کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: آنچه درباره همت از اهل‌بیت (ع) به ما رسیده توجه به این دارد انسان باید همت‌‌اش بالا و بلند باشد و در مقابل از همت‌های کوچک و بی‌ارزش مذمت شده است.

وی اضافه کرد: کرامت منبعث از همت عالی است و مقام معظم رهبری که روی کمیت آن تاکید کردند به اعتبار اینکه برای مسئولان و مردم این مطلب روشن است که گویا همت انسان باید بلند باشد تا کار ارزشمند شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غروی ادامه داد: اگر انسان همت را تشدید و مضاعف کند در کار پیشرفت خواهد داشت و این مسئله بیشتر به مسئولین معطوف است که باید از ظرفیت‌های ذهنی و فکری خود و دیگران بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه روحانیت در عرصه فرهنگ‌سازی پیام نوروزی مقام معظم رهبری در جامعه، می‌تواند نقش هدایت‌گری داشته باشد، گفت: مردم به پای نظام ایستاده‌اند لذا باید همه برای رفع مشکلات و توسعه کشور خدمت کنند تا مردم اعتمادشان از مسئولان سلب نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: مسئولان باید در مسایل اقتصادی، امنیتی و قضایی تلاش بیشتر و جدی‌تر داشته باشند، اما متاسفانه از ظرفیت‌های موجود آنچنان که باید استفاده نمی‌شود.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha