جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

بخش مقاله نویسی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با 100 موضوع در محورهای «قرآن و اهل ‌بیت(ع)»، «قرآن و بصیرت» و «قرآن و علوم انسانی» برای چهارمین سال متوالی برگزار می شود.

دبیر علمی این مسابقات در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه هدف از برگزاری مسابقه مقاله نویسی را تشویق و ترویج پژوهش در حوزه ‌های مختلف قرآنی و گسترش فرهنگ غنی قرآن عنوان کرد و گفت: درسالیان گذشته، مسابقات قرآنی، تنها در موضوعات حفظ، قرائت و تفسیر برگزار می‌شد، اما در این چند سال اخیر بخش هایی از قبیل مقاله‌نویسی نیز در این مسابقات برگزار می شود.

آقای منتظری با اشاره به تعامل سازمان اوقاف و امور خیریه با دانشگاه امام صادق (ع) در برگزاری این دوره از مسابقات اظهار داشت: دبیرخانه علمی این مسابقات در دفتر تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) و دبیرخانه مرکزی در سازمان اوقاف و امور خیریه فعال است.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در هفته پایانی تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود افزود: به مقالات برتر جوایزی اهدا و آنهایی که از نظر کمیته علمی قابلیت انتشار داشته باشد،‌ در مجموعه‌ای‌ چاپ خواهد شد.

آقای منتظری خاطرنشان کرد: برای شرکت در این مسابقات، هیچ محدودیت سنی‌ و تحصیلی وجود ندارد و تمامی برادران و خواهران می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در این بخش می‌توانند تا پانزدهم خرداد‌ماه آثار خود را به دبیرخانه این  مسابقات ارسال کنند.

دبیر علمی بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار داشت: کمیته علمی این مسابقات، در بخش مقاله‌نویسی، داورانی از اساتید مطرح قرآنی کشور از شهرها و دانشگاه‌های مختلف کشور انتخاب کرده است.

وی درباره نحوه بررسی مقالات علمی این دوره از مسابقات بیان داشت: ارزیابی بر اساس، شکل، محتوا، به روز بودن، نوآوری و رعایت شیوه نگارش صورت می گیرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و آشنایی با موضوعات آن، می‌توانند به نشانی اینترنتی www.mfso.com مراجعه نمایند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha