پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

مدیر غرفه انتشارات مرحوم‌علامه طباطبایی از علاقه مندی بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب تهران به کتاب هایی با موضوع ولایت فقیه خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا‌ مهدوی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به مطلب فوق، تصریح کرد: بروز برخی مسائل سیاسی و اجتماعی درکشور، شرایط روز جامعه، شبهه افکنی‌های دشمنان نظام و انقلاب و استقبال فراوان مردم از کتاب‌هایی با عناوین ولایت فقیه و مسائل پیرامون آن، نیاز شدید مردم نسبت به آگاهی بیشتر در مسئله رهبری و ولایت در نظام اسلامی را نشان می‌دهد که توجه مسئولان چاپ و نشر کتاب را می طلبد. 

وی همچنین، به استقبال پر شور مردم از غرفه های حوزویان به ویژه مراجع عظام و اساتید حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حضور گسترده مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در غرفه‌های مربوط به آثار مراجع عظام و بزرگان حوزه همچون مرحوم علامه طباطبایی در نمایشگاه امسال به خوبی مشهود است.  

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به تازه‌های نشر در این غرفه، افزود: نرم‌افزار کتابخانه دیجیتالی که قابلیت استفاده در گوشی‌های تلفن همراه را دارد، از تازه‌های نشر این غرفه است که حاوی 54 عنوان کتاب از آثار علامه و بزرگان حوزه در مباحث و موضوعات مورد نیاز روز جامعه است.

وی اضافه کرد: امسال انتشارات علامه طباطبایی به دلیل استقبال فراوان مردم از آثار گرانسنگ و ارزنده ایشان با  21 عنوان کتاب در 55 مجلد، در نمایشگاه شرکت کرده است.

مدیر غرفه انتشارات علامه طباطبایی همچنین اظهار داشت: هر سال شاهد استقبال مردم از دو اثر« روح مجرد و رساله لب‌اللباب» علامه طباطبایی هستیم، ولی امسال به دلیل بروز برخی مسائل سیاسی و اجتماعی در کشور، از دو کتاب« ولایت فقیه» و «کاهش جمعیت در جهان اسلام» استقبال بی نظیری شده و بسیاری از جوانان علاقه مند آشنایی با مبانی ولایت فقیه هستند.

وی بر ضرورت آشنایی هرچه بیشتر مردم با مبانی ولایت فقیه تاکیدکرد و گفت: در تمام موضوعات جدید و روز دنیا، اسلام دارای نظریه و تفکر است، بنابراین اگر مدعی هستیم اسلام مدیریت جامعه را در دست دارد پس باید برای همه شئون آن از جمله حکومت و مدل حکومت‌داری، برنامه ارائه دهد که علامه طباطبایی در کتاب ولایت فقیه به خوبی این موضوع را تبیین کرده است.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha