جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024

آیت الله سید احمد خاتمی، امام خمینی را احیاء کننده وهویت بخش به مسلمانان دانسته وگفت: مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح ایشان، راه بنیانگذارنظام اسلامی را با شفافیت کامل ادامه می دهد.

به گزارش مرکزخبر حوزه،عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)که در مسجد اعظم قم برگزار شد،با اشاره به برخی خصوصیات امام(ره)، اظهار داشت: امام راحل اسلام غریب را احیا کرد و  با احیای آن بار دیگر به ارزش های اسلامی عظمت بخشید.

وی افزود:امروز هم جانشین صالح امام که خط و اندیشه او خط و فکر امام است، پرچم عزت و افتخار را در دست گرفته ورهبری نظام اسلامی را عهده دار است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه، انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون ناظرسه دوره دانست اضافه کرد: دوره اول دوره پانزده ساله قبل از پیروزی انقلاب است یعنی از 15 خرداد سال 42 تا 22 بهمن سال 57 که این دوره شایسته تحلیل بسیاری است در این دوره سابقون انقلاب سختی‌ها، تبعیدها و زجرهای فراوانی را به جان خریدند.

وی با بیان این مطلب که علمدار مبارزات دینی روحانیت بود، افزود: گروه‌های دیگری هم به میدان مبارزه آمدند ولی هویت‌های دیگری همچون  هویت‌های ملی گرایی، لیبرالیستی در مبارزات آنها  بود؛ اما ماهیت خالص مردمی از آن مبارزه‌ای بود که امام راحل(ره) پرچمدار آن بود و روحانیت به عنوان همراه امام آن را برای مردم تبیین می‌کرد.

وی با اشاره دوره دوم که  عصر 10 ساله امام راحل عظیم‌الشأن بود، ابراز داشت: ایشان نظریه ولایت‌فقیه را به عنوان طرح نظام اسلامی دید و خود 10 سال معمار آن شد.

 این استادسطوح عالی وخارج حوزه علمیه قم با بیان این این مطلب که کسی که منکر اصل ولایت فقیه باشد، اصلا آیات و روایات ائمه اطهار(ع) را نفهمیده است، اضافه کرد: اصل ولایت فقیه جای انکار ندارد؛ امام راحل توانست این مسئله را به خوبی تبیین کرده و در مسند حکومت بتواند آن را به منصه ظهور و به مرحله اجرا برساند.

*تفسیردرست خط امام، تنها با رهبر معظم انقلاب اسلامی است

وی، دوره سوم انقلاب را پس از ارتحال امام(ره)تا کنون برشمردوگفت:درطول این مدت مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را در این دنیای طوفان زده هدایت کرده و جامعه اسلامی را در ساحل امنیت قرار داده  و خط امام را به روشنی ادامه دادند؛بنا بر این تفسیردرست خط امام، تنها با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هشیاری مردم، یادآور شد:خطری که همه انقلاب‌های مصلحانه را تهدید می‌کرده و می‌کند، خطر نفوذ فرصت‌طلبان و کسانی است که در موقع خطر و شکنجه و تبعید از صحنه کنار می‌روند، اما وقتی نشانه‌های پیروزی خود را نشان می‌دهد، وارد صحنه می‌شوند و سهم‌خواهی می‌کنند.

 وی خاطر نشان کرد: انقلاب بزرگ نبی مکرم اسلام(ص)نیز دچار این آفت شد، فرصت‌طلبانی همچون بنی‌امیه وارد صحنه و همه کاره شدند و نتیجه آن این بود که پس از نیم قرن ،سر بریده عزیز فاطمه بر بالای نیزه رفت.

 عضو خبرگان رهبری، دوران مشروطیت را مد نظر قرار داد و اضافه کرد:روحانیت و عالمان دین بودند که مردم را بر علیه استبداد قاجار شوراندند، اما نفوذ فرصت‌طلبان باعث شد که  57 سال رژیم طاغوتی پهلوی حکومت کند.

وی تصریح کرد: دراوایل انقلاب اسلامی نیز سه جریان وارد شدند تا همان بلایی که انقلاب مشروطه دچار شد را به وجود بیاورند، جریان اول مارکسیستی- کمونیستی بود که در برابر عظمت انقلاب خاشاکی بیش نبودند و با پیروزی انقلاب اسلامی،آنها منزوی و از صحنه خارج شدند.

این استاد حوزه ادامه داد: دومین جریانی که وارد انقلاب شد، جریان لیبرالیستی و ملی‌گرایی بود،آنها نیز چند ماهی قدرت را به دست گرفتند، اما نتوانستند با مردم ارتباط برقرار نمایند و از صحنه خارج شدند.

وی یاداور شد:جریان سوم نیزجریان التقاط شرقی بود که تجلی یافته در سازمان منافقین بود که آنها نیز در خرداد سال 60 از ملت بزرگ ایران سیلی خورده و منزوی شدند.

 *نا محرمان انقلاب را قبضه نکنند

آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه دشمنان همواره در صدد ضربه زدن هستند، ییان داشت: حضرت امام(ره) یازده ماه پیش از ارتحال در تیرماه 67 همچنان نگران نامحرمان انقلاب بودند،بنابراین نباید مسئله خطر را نادیده بگیریم یا به تعبیر امام و رهبری غیرخودی‌ها، انقلاب را قبضه کنند.

امامجمعه موقت تهران ادامه داد:  هجمه نامحرمان همواره به طرف ولی فقیه بوده و همواره تلاش کرده اند تا قداست رهبری را در جامعه بشکنند.

 وی خاطر نشان ساخت: به کوری چشم دشمنان ونامحرمان، روز به روز محبت مقام معظم رهبری در دل‌ها بیشتر می شود.

*ولی فقیه، نائب حضرت ولی عصر(عج) است  

استادحوزه علمیه قم یادآور شد: نگاه به ولایت فقیه، تنها نگاه به یک رهبر سیاسی نیست؛ بلکه نگاه به نائب حضرت ولی‌عصر(عج) است و مردم همه عشق و ارادت خود به اهل بیت عصمت و طهارت را یکجا به رهبر خود اهدا می‌کنند.

وی بحرانی نشان دادن فضای جامعه را از ویژگی های نامحرمان  دانست وادامه داد: امروز مردم با بصیرت کامل در صحنه حضور داشته و با جان و دل از انقلابی که با سختی به دست آوردند حمایت می کنند.

عضو خبرگان رهبری درادامه با تاکید بر اینکه انقلابی‌ترین کار، تلاش برای تقویت بعد دینی مردم است، افزود: رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب باید در جهت تقویت بعد دینی مردم و جامعه تلاش کنند.

امام جمعه موقت تهران درپایان با بیان این که مستکبران می‌خواهندجوانان را از دین جدا سازند، اما سخت در اشتباهند،ابرازداشت: عظمت امنیت جامعه به حجاب و عفاف است و بانوان باید پاسدار ارزش های اسلامی باشند. باشند.

خاطر نشان می شود، در این مراسم که ازسوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار گردید، برخی ازمراجع معظم تقلید، علما، فضلاء، طلاب، مدیران حوزوی و خیل کثیری از ارادتمندان،عاشقان و دلباختگان امام خمینی(ره) حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha