پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 241920
۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۵

رییس ستاد اقامه نماز در جمع طلاب کشور به بیان ذکری پرداخت که قدرت انرژی هسته ای را دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتي در جمع طلاب مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) با اشاره به اهمیت تبلیغ به بیان برخی توصیه ها برای مبلغان در این خصوص پرداخت و اظهار داشت: مبلغان از بهترین انسان‌ها هستند و باید اهتمام ویژه ای به مسائل عملی و اخلاص داشته باشند.

وی افزود: طلاب باید با اخلاص و برای رضای خدا به تبلیغ امور دینی بپردازند و در این مسیر دغدغه مسائل مادی را نداشته باشند؛ چرا که هر کس با غیر خدا معامله کند، صد در صد بازنده است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور، ذکر مصائب امام حسین (ع) را از دیگر توصیه های خود به مبلغان برشمرد و گفت: ذکر یا حسین (ع)، ذکری است که تمام اقشار را به دور خود جمع کرده و باعث گردهمایی افراد با تفکرات مختلف دور هم می شود، لذا باید اهتمام ویژه‌ای به آن داشت.

* تجمعی که هیچ رییس جمهوری قادر به ایجاد آن نیست

وی، ذکر و یاد امام حسین‌(ع) را دارای قدرتی فراتر از انرژی هسته دانست و افزود: اين ذكر باعث می شود در روز عاشورا تمام جمعیت ایران یک دست سیاه پوش شده و در تجمعی عظیم با یک هدف عزاداری نمایند، تجمعی که هیچ رییس جمهوری نمی تواند آن را ایجاد نماید.

رییس ستاد اقامه نماز، قیام امام حسین (ع) را سخن روز دانست و گفت: اباعبدالله الحسین(ع) با این کار خود شیوه های مختلف دشمنان در جنگ محاصره نظامی، اقتصادی و تبلیغاتی را ناکام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ضرورت استفاده طلاب از لحظات عمر خود، تصریح کرد: طلاب باید قدر لحظه لحظه وقت خود را بدانند و آن را به بطالت نگذرانده و در هر شرایطی مطالعه و درس خود را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر طلبه باید حداقل روزی 6 ساعت مطالعه کافی را داشته باشد، در غیر این صورت در کار خود موفق نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، نماز را شامل 4 قسم نماز شکر، رشد، انس و قرب، عنوان کرد و گفت: طلاب باید در خصوص نماز که ستون دین است مطالعات زیاد داشته باشند تا بتوانند با توانمندی کامل پاسخ شبهات را بدهند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha