پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

امروز متاسفانه برخی از فارغ التحصیلان قرآنی همچون کاریکاتوریست‌ها هستند که توازن ندارند، یعنی شناخت و معارف قرآنی را دارند، ولی عمل و ایمان را دارا نمی باشند، عده‌ای هم عمل و رفتاری قرآنی دارند، اما شناخت دقیق و عمیق ندارند که باید این روند اصلاح شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام حمید محمدی امروز در شانزدهمین المپیاد قرآن و حدیث جامعة المصطفی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران اداره معنوی دنیا را بر عهده دارد؛ البته این امر را با قرآنی کردن جامعه و به تدریج نفوذ آن به جهان محقق می شود.

وی با اشاره به 5 حرکت اساسی در راستای ترویج قرآن در کشور و جهان افزود: ایجاد و رشد آموزش عالی قرآنی در سطح کشور، ترویج و گسترش پژوهش های قرآنی و آموزش های عمومی قرآنی، تبلیغ و ترویج آموزه ها و معارف قرآنی و تولید نظام قرآنی، حرکت های اساسی در اجرایی شدن این امر مهم است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: امروز متاسفانه برخی از  فارغ التحصیلان قرآنی کشور همچون کاریکاتوریست ها هستند که توازن ندارند، یعنی شناخت و معارف قرآنی را دارند، ولی عمل و ایمان را دارا نمی باشند،  عده‌ای هم عمل و رفتاری قرآنی دارند، ولی شناخت دقیق و عمیق ندارند که باید این روند اصلاح شود.

*چه کسانی مورد لعن قرآن قرار می گیرند؟

وی تاکید کرد: تلاوت بدون فهم، فهم بدون عمل و عمل بدون اخلاص، هرگز قبول نمی شود، بلکه طبق روایات اهل بیت (ع) مورد لعن قرآن کریم قرار می گیرد؛ بنابراین برای خروج از لعن توسط قرآن کریم و این که از مصادیق آن نباشیم، باید تأمل و تدبر در قرآن را با برگزاری المپیاد ها و جشنواره های قرآنی در سطح جامعه تقویت کنیم.

*هنر قرآن فوق العاده با نفوذ است

وی تصریح کرد: قرآن کریم از راه معارف، عقل را متحیر و سطح عقلانیت جامعه را ارتقا می دهد، همچنین ظرایف و لطایف آن می تواند ابعاد هنری را تقویت کند، چون هنر قرآن کریم فوق العاده با نفوذ است.

حجت الاسلام محمدی گفت: شناخت قرآن کریم ، ایمان به آن و عمل و رفتار قرآنی سه محور مهم و مثلث توسعه مباحث قرآنی در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرآن حقیقتی واحد و بسیط است که در تقابل میان کفر و ایمان همواره به مؤمنین کمک کرده و راه را برای آنها روشن می کند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    0 0
    چکار به کاریکاتوریست ها داری؟