پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 242683
۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱

گردهمایی توجیهی مبلغان اعزامی به استان های محروم، صبح امروز، با حضور بیش از100 نفر از طلاب و فضلای مبلغ حوزه علمیه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

* از فرصت تبلیغی به خوبی استفاده کنیم

به گزارش مرکز خبر حوزه، مسئول اعزام مبلغ این اداره کل، با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ اظهارداشت: امر تبلیغ از مهمترین مسائل در عرصه دین است و طلاب و فضلای حوزه باید از فرصت ایام تبلیغی برای آشنایی مردم با معارف اهل بیت‌(ع) استفاده کنند.

حجت الاسلام عین الله صلواتی ادامه داد: توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر، ترویج و فرهنگ سازی این واجب الهی یکی از وظایف مهم مبلغان است.

وی افزود: محرم و قیام اباعبدالله با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن روز برپاشد، امروز، می تواند انگیزه خوبی برای ترویج این مسئله از طریق منبرها و سخنرانی ها توسط مبلغین در اقصی نقاط کشور باشد.

* از نسل جوان غافل نشویم

مسئول اعزام مبلغ تصریح کرد: جوانان علاقه فراوانی به تعامل و ارتباط با روحانیت دارند و مبلغین در ایام تبلیغی نباید از نسل جوان غافل شوند و ارتباط دوستانه و صمیمی با جوانان حفظ شود.

* جوانان را با حوزه آشنا کنیم

وی گفت: نحوه تعامل دوستانه و صمیمی با جوانان بسیار مهم است و مبلغین سعی کنند جوانانی که انگیزه و استعداد دینی و معنوی دارند را به سمت حوزه و طلبگی سوق داده و آنها را به این راه مقدس هدایت کنند.  

حجت الاسلام صلواتی در پایان خاطرنشان کرد: هرچه اعتقاد جوانان بیشتر شود، تمایل آنها به سمت واجبات و مستحبات بیشتر می گردد و اعتقاد قوی انسان را از گناه و معصیت دور می کند بنابراین در مسئله اعتقادات جوانان مبلغان باید توجه جدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha