سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 245198
۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۷:۳۳

حوزه‌هاي علميه خواهران از ابتدا به همت آيت‌الله شرعي و با کمک خيرّين، با کمترين امکانات راه‌اندازي شد و به عنوان باقيات الصالحات باقي خواهد ماند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آيت‌الله  مقتدايي در ديدار اعضاي ستاد برگزاري کنگره بزرگداشت آيت‌الله شرعي، با اشاره به علاقه و تلاش این عالم پرتلاش براي آموزش ديني خواهران تصريح کرد: از نظر وي طيف عظيمي از مردم و ملت را خواهران تشکيل مي‌دهند و دليلي ندارد که آنان از تحصيلات ديني محروم شوند.

وي با اشاره به کارشکني‌هاي صورت ‌گرفته در زمينه راه‌اندازي مدرسه‌اي براي تحصيلات ديني بانوان در قبل از انقلاب، اظهار داشت: در اين زمينه تشکيلات دولتي مخالفت مي‌کرد، اما با تلاش فراوان، مدرسه علميه‌اي با عنوان مدرسه فاطميه(س) راه‌اندازي شد و تعداد زيادي از خواهران را به خود جذب کرد.

مدير حوزه‌هاي علميه با اشاره به همکاري آيت‌الله شرعي با مرحوم آيت‌الله قدوسي در زمينه فعاليت‌هاي اين مدرسه، اظهار داشت: اين موضوع باعث شد تا امام راحل(ره) عنايت ويژه‌اي به تحصيل ديني بانوان داشته باشند و هيئت امنايي براي آن مدرسه علميه تشکيل دهند که حضرات آيات فاضل لنکراني،‌مشکيني، موسوي اردبيلي، جنتي و شرعي در آن عضويت داشتند.

وي با اشاره به مدارس علميه خواهران در نقاط دوردست کشور ادامه داد: طلابي که در نقاط محروم در اين مدارس درس مي‌خوانند، در تحصيل علوم ديني مي‌درخشند.

آيت‌الله مقتدايي با اشاره به اين که دانش آموختگان حوزه‌هاي علميه خواهران در دانشگاه‌ها به تدريس می‌کنند و در جلسات خانگي به تبليغ خواهند پرداخت، اظهار داشت: تاکنون نيز فعاليت‌هاي بسياري از آنان شاهد بوده‌ايم.

برپایه گزارش روابط عمومي حوزه‌ علميه خواهران، وي يادآور شد: حوزه‌هاي علميه خواهران از ابتدا به همت آيت‌الله شرعي و با کمک خيرين با کمترين امکانات راه‌اندازي شد و به عنوان باقيات الصالحات باقي خواهد ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha