شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ |۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 15, 2024

حمایت ما از کشورهای اسلامی و مردم مسلمان، چیز تازه ای نیست؛ چرا که همواره حامی معنوی کشورهای مظلوم، به ویژه مسلمانان ستم دیده بوده ایم، اما اگر منظورشان فرستادن سلاح به این کشورها بوده است، این سخنان دروغ محض است.

امام جمعه موقت تهران در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان فارس مبنی بر این که «از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران موضع حقی را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرتهای غربی حملات تبلیغاتی خود را به سمت ایران متمرکز کرده اند»، اظهار داشتند: آن چه امروز در منطقه ملموس است، این است که خط رسانه ای دشمن می گوید، جمهوری اسلامی ایران در مسائل بحرین دخالت دارد! سؤال این مقصود از دخالت چیست؟؛ اگر مقصود، حمایت از مظلومینی است که در سراسر  عالم به آن ها ظلم می شود، این امر، دستوری است که در شرع مقدس روی آن تأکید شده است.

وی با بیان این که طبق آموزه های قرآن کریم، امت اسلام، امت واحده ای است، گفت: نه دین و نه قانون اساسی ما اجازه نمی دهد در برابر ظلم هایی که به مسلمانان دیگر نقاط دنیا می شود و نیز در بزنگاه های تاریخی جهان اسلام، ساکت باشیم.

* جمهوری اسلامی از مظلومان دفاع می‌کند

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تصریح کرد: 33 سال است جمهوری اسلامی ایران، از تمام مسلمانان عالم بدون در نظر گرفتن مذهب خاص، حمایت می کند؛ چنان که در مسئله ای که سال ها پیش برای بوسنی  به وجود آمد، با این که مردمش از اهل سنت بودند، حمایت کردیم، یا این که از مردم غزه که آن ها نیز از اهل تسنن هستند، هم حمایت کرده ایم و همچنین به مردم شیعه لبنان نیز همواره توجه داشتیم.

وی تأکید کرد:  مبانی اسلام شاخص جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس و شاخص در تحولات اخیر منطقه، از کشورهای اسلامی و مردم مظلوم این کشورها حمایت کرده است.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: البته حمایت ما از کشورهای اسلامی و مردم مسلمان این کشورها، چیز تازه ای نیست؛ چرا که همواره حامی معنوی کشورهای مظلوم، به ویژه مسلمانان ستم دیده بوده ایم، اما اگر منظورشان فرستادن سلاح به این کشورها است، این سخنان دروغ محض است.

* آیا بحرینی‌ها برای کشور خودشان بیگانه‌اند؟!

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این از عجایب روزگار است که حمایت معنوی ایران از مردم مسلمان کشورهای منطقه و به ویژه بحرین را دخالت در امور این کشورها می دانند! اما لشکر کشی سعودی‌ها به بحرین و قتل عام مردم مسلمان این کشور را دخالت در امور آن نمی دانند! و می گویند؛ دخالت عربستان بر اساس مفاد قرار داد سپر جزیره است، حال آن که در این قرار داد آمده است «اگر بیگانه ای به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس حمله کرد، کشورهای دیگر طرف قرار داد به کمک آن کشور بیایند»؛ با وضعیت فعلی باید پرسید که آیا مردم بحرین برای کشور خودشان بیگانه اند؟!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: آل سعود و آل خلیفه روز به روز بر نفرت مردم مسلمان جهان نسبت به خود می‌افزایند و قطعا روزی این خشم ها سر  باز کرده و روز آنان را به شب سیاه مبدل خواهند کرد.

وی افزود: آل سعود و آل خلیفه مانند صهیونیست ها هستند؛ بنابراین جنایاتی از این دست، از آن ها بعید نیست.

* هشدار رهبری زیرکانه و هوشیارانه بود

آیت الله خاتمی با اشاره به سخن دیگر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «رژیم صهیونیستی با استفاده از شرایط کنونی، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن آنان است و باید ملت‌ها و دولت‌های منطقه از عملکرد رژیم صهیونیستی غفلت نکنند»، گفت: این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب، سخنی زیرکانه، هوشیارانه و قابل توجه است که هشدار می دهد نباید در شرایط کنونی از جنایات رژیم صهیونیستی غفلت کرد.

* آمریکا و صهیونیست‌ها مقصر اصلی کشتار مسلمانان

وی در پایان گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی مقصر اصلی کشتار مردم مسلمان منطقه و به ویژه مظلومان بحرین هستند؛ به گونه‌ای که رفت و آمد های صهیونیست ها در این چند وقت اخیر به بحرین، این ادعا را ثابت می کند؛ از این رو باید لبه تیز خشم مردم مسلمانان علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha