جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 249996
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۱

همایش ملی غرب شناسی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد و دکتر رضا داوری اردکانی، اول خردادماه در تالار علامه جعفری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تهران برگزار می شود.

به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، در این همایش رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با موضوع اهمیت غرب شناسی و دکتر رضا داوری اردکانی رییس عملی گروه غرب شناسی با موضوع مشکلات فراروی غرب شناسی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

دو میزگرد با عنوان « هستی و چیستی غرب» و « غرب و علوم انسانی» در صبح و عصر روز همایش برگزار می شود که در آن اندیشمندان و پژوهشگران به ارائه مقالات خود می پردازند.

مقالاتی با عناوین « مبانی وجودی تکوین غرب»،«حیث عدمی و تفکر انتقادی»، «هایدگر، سوبژکتیویسمو تفکر شاعرانه» و« اخلاق در سنت غرب» به ترتیب توسط  دکتر محمدرضا ریخته گران، دکتر رضا سلیمان حشمت، دکتر محمدجواد صافیان و دکتر منوچهر صانعی در میزگرد نخست با عنوان« هستی و چیستی غرب» به ریاست دکتر حسین کلباسی ارائه می شود.

همچنین دکتر علی بیگدلی، دکتر حسن بلخاری، دکتر فرشاد شریعت و دکتر اصغر واعظی به ترتیب مقالاتی با عناوین« چرایی و چگونگی تبیین علوم انسانی در عصرمدرن»، «تاملی در فلسفه هنر در غرب» ،«غرب،اخلاق، مدرنیته و علوم انسانی» و«مقدمه ای بر چگونگی تکوین علوم انسانی  در غرب از رنسانس به بعد» را در میزگرد دوم با عنوان « غرب و علوم انسانی » به ریاست دکتر علی مرادخانی ارائه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha