شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

خداوند ولایت را نوری بی پایان قرار داده است که هیچ شیطانی توان خاموش کردن آن را ندارد و در زمان ظهور امام زمان(عج)، این نور یعنی جریان هدایت اسلام به جایگاه تمام خود می‌رسد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم جشن میلاد حضرت ولی عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران، گفت: خداوند، در قرآن کریم آیاتی را در خصوص ویژگی‌های عصر ظهور بیان کرده است.

 وی افزود: اگر کسی در راه حق قدم بردارد و در مسیری که خداوند برایش تعیین کرده است، حرکت کند، قطعا در مسیر نورانی حضرت ولی عصر(عج) قرار خواهد گرفت.

این استاد حوزه تصریح کرد: در خصوص مساله ظهور و غیبت، روایات متعددی از حضرات معصومین‌(ع) گزارش شده است که ائمه(ع) فرموده اند، وعده ظهور به هر شکل محقق می‌شود، ولی امکان بداع در نشانه‌های آن وجود دارد.

 وی ادامه داد: خداوند در قرآن، صالحان را به دو وعده بزرگ بشارت داده است که یکی از آنها حکومت بر روی زمین و دیگری پسندیدن یک دین مرضی خداوند است که همان اسلام نام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که خداوند در قرآن، اسلام را مایه هدایت اصلی جامعه بشری ذکرکرده است، اظهارداشت: اسلام با ولایت امام به معنی کامل کلمه هدایت گر می‌شود .

 رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این مطلب که هدایت ولایی همان هدایتی است که خداوند به حضرت آدم(ع) در وقت ورود به کره خاکی و به برای درامان بودن از شر شیطان عطا فرمود، گفت: ولایت امام معصوم(ع) عاملی است تا انسان‌ها در مقابل دسیسته‌های شیطان رجیم در امان بمانند.

 وی با بیان این که عصر ظهور، عصر تحقق ولایت حقه است، افزود: در واقع خداوند ولایت را نوری بی پایان قرار داده است که هیچ شیطانی توان خاموش کردن آن را ندارد و در زمان ظهور امام زمان(عج)، این نور یعنی جریان هدایت اسلام به جایگاه تمام خود می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارداشت: عصر ظهور، عصر تجلی نور تام در عالم است و قرآن به حضرت رسول(ص)، این مساله را بشارت داده است که جریان ولایت در عصر ظهور به معنای کامل آن تمام می‌شود.

 وی با بیان این که دوران ظهور، دوران غلبه حق بر تمام باطل است، گفت: در عصر ظهور اخلاص عمل انسان‌ها به بالاترین درجه می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha