شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
سعیدی

حوزه/تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها حضور در کشوری که چتر ولایت بر آن گسترانده شده، را از والاترین نعمت ها برشمرد و گفت: امروز نور ولایت نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر گیتی قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در آئین اهدای مدال دو تن از قهرمانان ملی به موزه آستان مقدس گفت: همان طور که جسم انسان برای ادامه حیات خود نیازمند اکسیژن است، روح انسان نیز برای ادامه حیات، نیازمند ولایت می باشد.

وی با بیان این که روح و قلبی که نور ولایت در آن نباشد، می میرد، گفت: باید شکرگزار خدا باشیم که نعمت ولایت را پس از 1400 سال از حضور نبی مکرم اسلام، همچنان در اختیار ما قرار داده؛ نعمتی که نه به دلیل تلاش ما، بلکه از روی عنایت خاص خداوند به ما رسیده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: در تاریخ صدر اسلام شاهدیم بسیاری پیامبر اسلام(ص) و معصومین(ع) را دیده و سخن آنها را شنیدند، ولی از آنها تبعیت نکرده و خود را از نعمت ولایت بی بهره ساختند.

وی حضور در کشوری که چتر ولایت بر آن گسترانده شده، را از والاترین نعمت ها برشمرد و گفت: امروز نور ولایت نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر گیتی قابل مشاهده است و هر که خود را در معرض انوار  آن قرار دهد، در مسیر سعادت قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اهدای مدال ها به موزه آستان، خطاب به این دو ورزشکار گفت: این اهدای مدال به آستان شریف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، درراستای شکرگزاری از نعمتی است که خداوند به شما عطا کرده است.

وی توکل بر خدا و توسل به معصومین علیهم السلام را از عوامل موفقیت در تمامی عرصه ها، از جمله در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: این کار به ورزشکاران نیروی مضاعف داده و آنها را در راهشان ثابت قدم می گرداند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما با توکل به خدا و استعانت از معصومین علیهم السلام،  توانسته اند در میدان ورزش، بالاترین و بزرگترین کارها را انجام دهند؛ این ابزاری است که در اختیار ما قرار داده شده است.

وی در پایان  با اشاره به نقش حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام و شکل گیری جریان های بزرگ اسلامی از جمله انقلاب اسلامی گفت: هر که بخواهد به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها توسل بجوید در این حرم شریف حضور می یابد، چراکه اینجا مکانی است که از آن رایحه ای از مدینه به مشام می آید.

انتهای پیام// 15/ 313

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha