پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 253292
۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۱۸

خطبای جمعه لبنان بر اهمیت گفتگو میان گروه های لبنانی تاکید کردند و ابراز داشتند که گفتگو تنها راه حل اختلافات است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه،ائمه جمعه لبنان بر این نکته تاکید کردند که گفتگو هرچند ممکن است نتواند تمامی اختلافات موجود را حل کند، اما از فشار داخلی می‌کاهد.

* سید علی فضل الله:رو در روی اهداف صهیونیست ها بایستیم

حجت الاسلام سید علی فضل الله که نماز را در منطقه حارة حریک اقامه کرد،همه گروه ها را به گفتگو دعوت نمود و از آنها درخواست کرد رو در روی اهداف دشمن صهیونیستی که می‌خواهد سرمایه های لبنان را با دسیسه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی چپاول کند بایستند تا حقوق لبنان را حفظ کنند.

وی افزود:باید روابط اداری را از چارچوب محاسبات و مناسبات سیاسی خارج کرد و این روابط بر اساس بهره وری بیشتر و امانت داری انجام شود تا کشوری ساخته شود که فرزندانش روش جدیدی را در اداره حکومت تجربه کنند. فرزند مرحوم علامه فضل الله از سران حکومت نیز درخواست کرد که به مردم توجه بیشتری بکنند، همان گونه که به تمام میهمان های گردشگر که از کشورهای عربی و کشور های دیگر به لبنان می آیند توجه میکنند.

وی خاطر نشان کرد:فرصت برای مسؤولین فراهم شده تا نقش مؤثری در برآورده سازی نیازهای معیشتی مردم ایفا کنند که از جمله این نیازها کنترل قیمت ها و پایین آوردن بهای انرژی میباشد.

* شیخ احمد قبلان:می خواهند لبنان،بازیچه سازمان ملل باشد

شیخ احمد قبلان، رئیس دارالافتاء جعفری لبنان هم در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام حسین(ع) در برج البراجنة بیروت خاطر نشان کرد:پروژه های مشکوک آمریکایی اسراییلی و برخی دست نشاندگان عربی آنها این هدف را دنبال میکنند که لبنان همچنان بازیچه ای برای سازمان ملل باقی بماند.

وی ادامه داد:گفتگو میان گروه های لبنانی باید با تمام جدیت و احساس مسؤولیت و بدون هرگونه حضور و دخالت بیگانگان غربی و عربی آغاز شود.

شیخ احمد قبلان اظهار داشت:غرب برای ما توطئه چینی می‌کند و عرب ها نیز علیه یکدیگر، در حالی که در چنین شرایطی باید گفتگوها میان گروه های لبنانی شفاف و صادقانه باشد.

وی تاکید کرد:نوک نیزه توجهات دولت باید با تمام نیرو متوجه بیرون کشاندن لبنان از فضای طایفه گری و فرقه گرایی مذهبی ویرانگر باشد.

* امام جمعه صیدا:تحت هیچ شرایطی گفتگوها تعطیل نشود

آیت الله نابلسی نیز در خطبه های نماز جمعه در مسجد حضرت زهرا(س) در شهر صیدا بیان کرد:موضع گیری قاطعانه و مقابله جویانه مانع دیدار و تفاهم بر سر مسایل اختلافی است و با این روش نمیتوان مشکلات را حل کرد و این موضع گیری ها به صلاح کشور نیست.

وی افزود: بهتر این است که محافل گفتگو فعال بمانند و گفتگو تحت هیچ شرایطی تعطیل و متوقف نشود.

امام جمعه صیدا ابراز داشت:کنار گذاشتن گفتگو، لبنان را به خشونت و درگیری های خونین خواهد کشاند و این مساله به هیچ وجه راه حل مناسبی برای کشوری با طوایف مختلف نمی‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha