جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت فرارسیدن هشتم شوال، تصریح کردند: مفتيان وهابى سعودى كه فقط اطلاعات بسيار سطحى از مبانى اسلامى و كتاب و سنت دارند حق ندارند براى میراث‌ اسلامی تصميم بگيرند و فتوا صادر كنند.

 به گزارش مرکز خبر حوزه متن پیام این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحيم

هشتاد و هشت سال پيش روز هشتم شوّال دست وهابيت نادان و بى‌خرد از آستين ظلم و ستمگرى درآمد و بارگاه ملكوتى و بسيار باشكوه ائمه هدى (ع) در بقيع را با خاك يكسان كردند و قلوب صدها ميليون شيعه جهان و اهل سنّت محبّ اهل‌بيت: را جريحه دار نمودند.

نه تنها قبور ائمه بقيع (ع) بلكه تمام آثار تاريخى مكه و مدينه را كه هر كدام نشانه‌اى از عظمت اسلام و تاريخ گوياى مسلمين جهان بود به سبب افكار سفيهانه تخريب نمودند.

اين در حالى است كه تمام جهانيان سعى دارند آثار تاريخى خود را كه حكايت از ريشه‌دار بودن تمدّن آنها مى‌كند با هزينه‌هاى بسيارى نگهدارى كنند و براى تخريب آنها جرائم سنگينى قائلند ولى اين نابخردان مهم‌ترين اثار تاريخى اسلام و تمدّن اسلامى را كه قلوب مسلمين براى آن مى‌تپد به دست نابودى سپردند و جهان اسلام را از اين گنجينه‌هاى گرانقدر محروم ساختند، و خسارت عظيمى به بار آوردند كه با هيچ چيز قابل جبران نيست.

آنها با اين ميراث‌هاى اسلامى معامله ملك شخصى مى‌كنند و خيال مى‌كنند مكه و مدينه فقط به آنها تعلق دارد و هر كارى خواستند مى‌توانند با اين مواقف اسلامى بكنند. جهان اسلام بايد فرياد كشد و به آنها حالى كند كه اينها ذخايرى است متعلق به تمام مسلمين جهان، در گذشته و حال و هيچ كس در هر مقامى باشد حق ندارد خودسرانه با آنها به صورت ملك شخصى عمل كند حتى مفتيان وهابى سعودى كه فقط اطلاعات بسيار سطحى از مبانى اسلامى و كتاب و سنت دارند حق ندارند براى اين امور تصميم بگيرند و فتوا صادر كنند.

ما ضمن محكوم كردن شديد تخريب توهين‌آميز تمام آثار اسلامى حرمين شريفين مخصوصآ قبور ائمه بقيع (عليهم آلاف الثناء والتحية) به دست وهابيت گمراه، انتظار روزى را مى‌كشيم كه مسلمين جهان بيدار شوند و حق مشروع خود را مطالبه كنند و اداره امور فرهنگى حرمين شريفين را به دست گروهى از نمايندگان بصير تمام كشورهاى اسلامى بسپارند و دست وهابيت تندرو را از اين مقدسات اسلامى كوتاه كنند و از همه محبان اهل‌بيت: در سراسر جهان مى‌خواهيم كه روز هشتم شوال روز تخريب قبور ائمه بقيع را به سوگ بنشينند و خاطره آن را زنده نگهدارند.

و اميدواريم همان‌گونه كه حرم امامين شريفين عسكريين (ع) كه به دست وهابيان تخريب شد به نحوى بسيار بهتر از گذشته در حال ساخت است، حرم ائمه بقيع (ع) نيز در آينده نزديكى باشكوه‌تر از گذشته ساخته شود و مرهمى بر زخم‌هاى جانكاه محبان گذارده شود.  13/6/ 1390

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha