شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

شورای اسلامی سویس به نژادپرستی و تبعیض نسبت به مسلمانان به ویژه به دلیل جلوگیری از یک معلم مسلمان برای حجاب در مقابل دانش آموزانش اعتراض کرد.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، در یک مدرسه در شهر زوریخ سویس یک معلم 32 ساله دین خود را تغییر داد و به اسلام روی آورد و پس از مواظبت بر نماز، تصمیم گرفت که با حجاب در مدرسه حضور پیدا کند و مدرسه را از این تصمیم خود آگاه کرد، اما مدیریت مدرسه با ارسال یک نامه الکترونیکی با لحنی تند به او گفت که حجاب داشتن مورد قبول آنها نیست و مدعی شد مدیریت مدرسه برای حفظ بی طرفی، اجازه اظهار نمادهای دینی را به کسی نمیدهد.

بر پایه این گزارش، هنگامی که این معلم درخواست خود را به اداره آموزش منطقه ارجاع داد همین پاسخ را دریافت کرد و مارتین ویندیلسبیس رییس اداره آموزش منطقه روزیخ تاکید کرده بود که اصل بی طرفی باید در تمام مدارس کشور و بدون استثنا اجرا شود!

مارتین ویندیلسبیس گفت: حضور معلمان با پوشش دینی در برابر دانش آموزان ممنوع است و در واقع وقتی کسی شغل تدریس را انتخاب میکند به خوبی میداند که در حال انجام وظیفه نمیتواند حجاب داشته باشد(!) و به همین خاطر بحث در این باره معنایی ندارد.

پس از پخش شدن این خبر از طریق اخبار، شورای اسلامی سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد که ممنوعیت حجاب فقط مختص شغل معلمی نیست و دولت سوئیس حق زنان محجبه را در کارهایی که میخواهند انجام دهند از آنان سلب کرده چون آنها نمیخواهند یک زن با حجاب را حتی در سوپر مارکت مشغول به کار ببینند و به زنان محجبه اجازه گذراندن آموزش حرفه ای نمیدهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha