پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
مرکز رصد اسلام هراسی مصر

مرکز رصد اسلام هراسی مصر تاکید کرد: اقدامات نژاد پرستانه برای اخراج مسلمانان از کشورهای غربی می تواند سبب درگیری های داخلی در اروپا شود و باید به سرعت با این اقدامات مقابله شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز رصد اسلام هراسی وابسته به دارالافتاء مصر در پاسخ به برخی درخواست ها و فعالیت ها برای اخراج مسلمانان از کشورهای غربی با صدور بیانیه ای تاکید کرد: گروه تروریسی داعش به شکل جدی به دنبال برانگیختن درگیری های داخلی در جوامع غربی بوده و قصد دارد با ایجاد نا امنی در جوامع غربی و نشان دادن تصویری غلط از اسلام و مسلمین، مردم کشورهای اروپایی و آمریکا را بر علیه هموطنان مسلمان خود بشوراند.

مرکز رصد اسلام هراسی مصر ضمن اعتراض به درخواست ها و فعالیت ها و مطالب منتشر شده فراوانی که مکررا اخراج مسلمانان از امریکا و اروپا و فرستادن آن ها به کشورهای مسلمان را مطالبه می کنند یادآورشد: این اقدامات بسیار خطر ناک می باشد که می تواند سبب درگیری ها و شاید جنگ داخلی بین مسلمانان و غیر مسلمانان در کشورهای غربی شود.

* پلیس بلژیک منابع اسلام ستیز را مورد پیگرد قرار داده است

این مرکز افزود: پلیس بلژیک مشغول تحقیق در باره منبع نشر مطالبی است که  در بروکسل ضد اسلام به چاپ رسیده است در یکی از  این نوشته ها آمده است :" تمام مردم بلژیک باید بیدار باشند و به حکم ضرورت باید از اسلام در هراس بود و اگر معتقدید باید مسلمانان را قانع کنیم که از کشور ما خارج شوند و به کشور های مسلمان مهاجرت کنند این نوشته را امضا کنید." این نوشته ها همچنین حاوی شعارهای مشابهی مانند "اسلام را متوقف کنید" و "مسلمانان باید به سرزمین های خود بازگردند" و غیره می باشد.  

در ادامه این بیانیه آمده است: حالت غربت و تبعیض منفی که برخی مسلمانان در اروپا با آن مواجهه اند می تواند آنها را تبدیل به لقمه ای آماده برای گروه های افراطی خشونت طلب کند که از این رنجش و احساسات آنها را در انجام عملیات های تروریستی در عمق کشورهای غربی استفاده کنند. بنابر این بر تمام جوامع اروپایی است که با این فعالیت های نژاد پرستانه و ظالمانه در حق مسلمین مقابله کنند و باید سیاست ها و برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که مسلمانان ساکن کشورهای غربی خود را جزئی جدا ناپذیر از پیکره جوامع اروپایی بدانند و در این کشورها نقشی فعال و جایگاهی مناسب داشته باشند تا مسلمانان احساس کنند با سایر هموطنان غربی خود در یک سنگر و جبهه قرار دارند.

این بیانیه در پایان تاکید کرد: ترویج افکار ضد مسلمین در غرب به شکل عمومی و تاکید بر این که مسلمانان به این کشور ها تعلق ندارند و توصیف مسلمانان به عنوان تهدید و خطر دائم برای شهروندان غربی، یک تهدید بزرگ برای جوامع اروپایی است و سبب افزایش ترورها و خشونت و افراطی گری می شود که به مصلحت اورپا نیست و باید سریعا با این رفتار نژاد پرستانه علیه مسلمانان مقابله شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha