دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

کتاب «دعاهای شفابخش» تألیف حجت‌الاسلام علی‌محمدبروجردی از سوی انتشارات عطر عترت به چاپ رسید.

به گزارش سرویس علمی-فرهنگی مرکز خبر حوزه، این کتاب با بررسی ادعیه رسیده از حضرات ائمه اطهار (ع)، دعاهایی که پیرامون دردهای جسمی و روحی است را جمع‌آوری نموده و به صورت مجزا در این اثر، ارائه داده است. این کتاب از سوی «بنیاد بین‌المللی» دعا تهیه و تنظیم شده است.

نویسنده در مقدمه کتاب، از جمله شرائط اجابت دعا را همچون؛ شناخت خداوند، اخلاص، یقین به اجابت، ترک محرمات، عمل به اوامر الهی، پاک بودن درآمد و خوراک، حضور قلب، بریدن از غیر خدا و ... می‌داند.

وی در ادامه با وضو بودن، رو به قبله بودن، دو رکعت نماز خواندن، آغاز کردن با نام خدا، حمد و سپاس الهی، صلوات بر پیامبر و آل او (ع)، بلند کردن دست‌ها، برای دیگران دعا کردن، یه صورت جمعی دعا کردن، پافشاری در دعا و ... را از جمله آداب دعا برشمرده است.

کتاب «دعاهای شفابخش» در چهار فصل تدوین یافته است.

«ادعیه تسکین دردها» عنوان فصل اول را  به خود اختصاص داده است که در دو بخش با عنوان «دعاهای شفا (تسکین درد و تعویذ)» و «شفا با تربت امام حسین (ع)» ارائه گردیده است.

«ادعیه شفا برای مواضعی از بدن» موضوع فصل دوم می‌باشد و در دو بخش بیان شده است، بخش اول از این فصل به ادعیه مربوط به مواضع مشخصی در بدن اختصاص دارد که دعاهایی در رابطه با :‌ »تب، سر درد، گوش‌درد، کم‌شنوایی، همهمه‌گوش، چشم‌درد، کم‌بینایی، دندان‌درد، معده‌درد، شفای زخم، بندآوردن خون، درمان برص، درمان زگیل و... »  را ارائه داده است.

قسم دوم از این فصل نیز  به ادعیه درمان درد زایمان اختصاص دارد و دعاهایی در مورد :«درد زایمان، زایمان سخت و ... » را ارائه نموده است.

«دعا برای درمان‌های روحی» عنوان فصل سوم می‌باشد که به ده مورد از بیماری روحی همچون؛ «وسوسه‌های قلبی، فراموشی، درد و ترس، برطرف شدن فقر و بدهی، برآوردن حاجت، وسواس در نماز، غم‌واندوه، چشم زخم، جن‌زدگی و شک و تردید و ...» پرداخته است.

در تتمّه این کتاب نیز مباحثی همچون :«شفا با آیات قرآن، نماز شفا، ادعیه عیادت» ارائه گردیده است.

کتاب «دعاهای شفابخش» تألیف حجت‌الاسلام علی‌محمدبروجردی، با شمارگان سه هزار نسخه، در 192 صفحه و با قیمت پنج‌هزار تومان از سوی انتشارات عطر عترت به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند به نشانی: قم، خیابان طالقانی(آذر)، کوچه 114، پلاک 94، مراجعه کنند و یا با تلفن 7756696-0251 تماس بگیرند.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی www.bonyadedoa.ir در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha