دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

سفیر صربستان در ایران، قم را مرکز آکادمیک علوم دینی در جهان عنوان کرد و خواستار معرفی میراث علمی علما و بزرگان به ویژه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی به جهانیان شد.

الکساندر تاسیچ، سفیر صربستان در ایران در حاشیه بازدید از کتابخانه مرحوم آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی، در گفت وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، مرکز آکادمیک علوم دینی در دنیا دانسته و گفت: قم مرکز دانش وروزی ایران محسوب می‌شود و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با بیان این که ظرفیت‌های علمی این شهر باید به جهانیان معرفی شود، تاکید کرد: می‌بایست در راستای تبادل میراث علمی قم با جهان اقدامات بیشتری صورت گیرد.

الکساندر تاسیچ، با اشاره به نقش تاثیرگذار ایران اسلامی در جهان، گفت: عامل اصلی این تاثیرگذاری ، میراث علمی است که شهر مقدس قم با وجود علما و بزرگان فراوان به ایران داده و دنیا مشتاق بهره مندی از این میراث ارزشمند جهانی است.

سفیر صربستان در ایران با اشاره به جایگاه کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی، بیان داشت: این کتابخانه را می‌توان از عجایب دنیا نامید و تا بحال چنین حسی را در هیچ کتابخانه ای تجربه نکردم.

* تفاوت آیت‌الله العظمی مرعشی با کتابخانه‌داران دنیا

وی افزود: کتابخانه‌های فراوانی را مشاهده کرده ام که صاحبان پولدار آن برای نشان دادن خود کتابخانه دایر کرده اند، ولی آیت الله مرعشی نجفی برای حفظ میراث علمی و علاقمندی به کتاب و کتابخوانی این گام بلند را برداشته‌اند.

الکساندر تاسیچ خاطرنشان کرد: کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی ثروت فرهنگی بی نظیری است که تنها متعلق به ایران نیست، بلکه یک میراث فرهنگی جهانی محسوب می‌شود.

وی در پایان هدف از سفر خود به قم را آشنایی با روش‌ها و الگوهای توسعه روابط علمی و دانشگاهی ایران و صربستان عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha