دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

شیخ زیلكیك رئیس شورای اسلامی صربستان گفت: خطرناک ترین امری که می تواند جامعه اسلامی را تهدید کند، اختلاف و تفرقه بین مسلمانان است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، شیخ زیلكیك خاطر نشان کرد: کشورها و مجامع اسلامی باید با درک صحیح از شرایط موجود در جهان، دست در دست یکدیگر بگذارند و از دامن زدن به اختلافات پرهیز نمایند.

وی وحدت اسلامی در تمام جنبه ها و عرصه های زندگی در جامعه اسلامی را خواستار شد و خاطر نشان کرد: سازمان های اسلامی به فراخور فعالیت هایشان از میزان تاثیرگذاری بالایی برخوردارند و وحدت رویه بین این سازمان نیز از امور مهمی است که می تواند به وحدت در جامعه اسلامی منجر شود.

رئیس شورای اسلامی صربستان با اشاره به شرایط حساس در کشورهایی چون صربستان، تركیه، و بوسنی و هرزگوین تصریح کرد: مسلمانان بالکان با تکیه بر اصول ثابت و غیر قابل تغییر و پرهیز از برخی تنش ها می توانند آینده درخشانی را فراروی خود تصور نمایند.

وی به تاسیس دانشكده مطالعات اسلامی در بلگراد و مجلس مشورتی در یکی از مناطق صربستان اشاره کرد گفت: این مراکز آموزشی و اجتماعی با هدف کاستن اختلافات در بدنه جامعه اسلامی و برنامه ریزی برای رشد و ارتقای مسلمانان صربستان تاسیس شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha