شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024

معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه در گردهمایی مدیران مدارس علمیه گلستان در گرگان به تبیین بخشی از وظایف این معاونت پرداخت.

به گزارش سرویس استان‌های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در این گردهمایی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان برگزار شد، با اشاره به ساختار جدید این معاونت، اظهار داشت: معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه با مصوبه شورای عالی حوزه از سه بخش مجزا شامل اداره گزینش، دفتر بررسی و حراست و دفتر مطالعات و پیشگیری تشکیل شده که هرکدام از این بخش‌ها فعالیت‌های بسیاری در دستور کار خود دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها و وظایف بخش گزینش معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: یکی از وظایفی که برای بخش گزینش تبیین شده است، جذب استعدادهای مناسب برای ورود به حوزه است که در این زمینه مدیران مدارس علمیه باید دقت فراوانی داشته باشند و با حضور در مدارس شهر خود، دانش آموزان موجه و خوش استعداد را برای ورود به حوزه تشویق کرده و از آنان ثبت نام به عمل آورند.

معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه با اشاره به هسته گزینش استان، خاطرنشان ساخت: بعد از راه اندازی اداره آمار و بررسی استان، هسته گزینشی در آن استان متشکل از مدیر حوزه علمیه، رییس اداره آمار و بررسی، معاون آموزش، معاون تهذیب، دو نفر از اساتید استان و مدیر مدرسه ای که قصد جذب طلبه را دارد، راه اندازی می‌شود تا اقدامات جهت جذب طلبه در آن هسته صورت بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با تأکید بر این که امروز یکی از نقشه‌های دشمن، نفوذ برخی از افراد در حوزه‌های علمیه با ظاهری فریبنده و جذاب است، بیان داشت: مدیران مدارس علمیه باید در جذب طلاب دقت فراوانی داشته باشند تا بتوانند طلابی مستعد جذب کنند.

وی در ادامه به وظایف و فعالیت‌های دفتر بررسی و حفاظت معاونت آمار و بررسی پرداخت و تصریح کرد: حفاظت و مراقبت از اسناد مدارس علمیه، اطلاعات طلاب و حفاظت از خود مدرسه علمیه از نکاتی است که باید مدیران مدارس به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون آمار و بررسی حوزه‌های علمیه یکی از بخش‌های این معاونت را دفتر مطالعات و پیشگیری ذکر کرد و گفت: مدیران مدارس علمیه باید در این زمینه به ما کمک کنند تا ما بتوانیم آسیب شناسی و جریان سازی‌هایی که در روحانیت انجام می‌پذیرد را به دست آورده تا مجموع آسیب‌ها را برطرف سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری در پایان با تأکید بر اینکه امروز یکی از توطئه‌های دشمنان برای روحانیت جداکردن آنان از ولایت است، اظهار داشت: امروزه بحث توطئه دشمن برای روحانیت بسیار جدی است و یکی از برنامه‌های آنان تضعیف جایگاه ولایت است که بسیار باید مراقب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلامعلی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    ایشان باید لطف فرموده و شماره تلفنی جهت گزارش در مورد طلاب نماها ارائه می دادند