شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 8, 2024

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه گفت: ضربه به معنویت و تحصیل طلاب، پرورش دادن تمایلات دنیاگرایی و تجمل پرستی و تاریک نشان دادن آینده، برخی از مواردی است که طلاب را تهدید می کند در حالی که طلاب باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

 به گزارش سرویس استان های مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در نشستی که با حضور طلاب سطح عالی مدارس علمیه امام خمینی(ره) و رضویه گرگان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه ولایت فقیه به عنوان دیده بان نظام اسلامی است، اظهار داشت: دشمن از انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه عالمان دینی و حوزه های علمیه ضربه خورده است و این حرکت تبدیل به موج عظیمی در بیداری جهان اسلام شده و به همین دلیل به دنبال مقابله و ضربه زدن به روحانیت و حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که دشمن برای مقابله با روحانیت و حوزه های علمیه از آن استفاده می کند، جنگ نرم است که بسیار باید مراقب آن بود.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه طلاب باید تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنند، ابراز داشت: ضربه به معنویت و تحصیل طلاب، پرورش دادن تمایلات دنیاگرایی و تجمل پرستی، تاریک نشان دادن آینده، برخی از مواردی است که طلاب را تهدید می کند و طلاب باید این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان ساخت: طلاب باید حضرت ولی عصر(عج) را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانند توسل به حضرت یکی از راه های موفقیت در عرصه طلبگی به شمار می رود.

همچنین معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه پیش از این نشست نیز، در جلسه ای با اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: کار در حوزه مقدس است و شما اساتید محترم زحمات بسیاری را متحمل می شوید که جای تشکر دارد.

وی در ادامه با بیان جایگاه معاونت آمار و برسی حوزه های علمیه، ابراز داشت: رویکرد ما در معاونت آمار و بررسی، فعالیت در زمینه های تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و اصلاحی است و برای ما شرح وظایف جامعی تبیین شده که در برگیرنده تمام این مسائل است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به نقشه های دشمنان برای نفوذ در حوزه، تصریح کرد: وارد کردن افراد نخبه و با استعداد با ظاهری فریبنده و جذاب، تلاش برای از بین بردن معنویت در میان طلاب، منحرف کردن نسل جوان حوزه از نظر اخلاقی، پخش اقلام گوناگون مستهجن در میان حوزویان، بی انگیزه کردن طلاب نسبت به تحصیل، پرورش دادن تمایلات دنیاگرایی در میان طلاب، ایجاد اختلاف در میان بزرگان حوزه و زاویه دار کردن روحانیون با نظام، برخی از نقشه های دشمنان می باشد.

وی در پایان با تأکید بر این که اساتید از تأثیرگذارترین افراد برای طلاب هستند، اظهار داشت: توجه، مراقبت و صیانت از نسل جوان حوزه از وظایف اساتید مدارس علمیه است؛ زیرا این استاد است که می تواند تأثیر بسیاری بر روی طلاب داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha