پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم از برگزاری جشنواره کشوری "کوثر پرفروغ" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، در قم خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سعید روحانی، امروز دوشنبه (24بهمن) در نشست خبری جشنواره ملی فرهنگی هنری "کوثر پرفروغ" با اشاره به اینکه این جشنواره مربوط به خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کل کشور است، گفت: درعرصه برنامه‌های فرهنگی نسبت به خواهران غفلت شده؛ به طوری که زمینه سازی برای فعالیت‌های فرهنگی آنان در کشور صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در مسایل فرهنگی تحولی داشته باشیم، باید برای خواهران زمینه سازی بیشتری ایجاد کنیم؛ زیرا تنها از این طریق می‌توانیم عرصه‌های فرهنگی را متحول کنیم.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، ابراز داشت: در استان قم به عنوان تنها استان در کشور، معاونت مستقلی برای خواهران تاسیس شد که رشد چشمگیری در کارهای کمی و کیفی بوجود آمد.

*فعالیت 120کانون ویژه خواهران

وی ادامه داد: در گذشته تنها 10 کانون خواهران در قم فعالیت می‌کردند، اما در حال حاضر 120 کانون فرهنگی در استان قم فعال هستند که فعالیت برخی از آنها چشمگیرتر از کانون‌های برادران است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم تاکید کرد: همایش "به سوی جامعه فاطمی" به همت واحد خواهران کانون‌های مساجد استان قم برگزار شد که مورد نظر بسیاری از اندیشمندان واقع شد.

وی در ادامه با اشاره به روند برگزاری جشنواره"کوثر پر فروغ" گفت: فراخوان جشنواره از اول ذی القعده، همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) شروع شد و تا سالروز ورود آن حضرت به شهر قم ادامه خواهد داشت.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با اشاره به زمان برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، ابراز داشت: مراسم افتتاحیه روز پنجشنبه، 27 بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم و مراسم اختتامیه نیز روز جمعه، 28 بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: آثار رسیده به دبیرخانه در نگارخانه شمسه، واقع در خیابان دور شهر به نمایش در می‌آید که از صبح روز پنجشنبه بازدید برای عموم آزاد است و تا جمعه شب ادامه خواهد یافت.

*ارسال 557 اثر به جشنواره "کوثر پرفروغ"

برپایه این گزارش، در ادامه این نشست خبری، سیده معصومه طباطبایی، مسئول واحد خواهران دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره"کوثر پرفروغ" گفت: تعداد 557 اثر در 10 گروه و در 8 رشته از 19 استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی افزود: در رشته مقاله 85 اثر، وبلاگ نویسی 20اثر، نقاشی90 اثر، عکس 83 اثر، خوشنویسی 90اثر، شعر 30اثر، آثار ابتکاری 34 اثر و متن ادبی 35 اثر به دبیرخانه رسید.

طباطبایی ادامه داد: تعدد 57 اثر به مرحله نهایی رسید، همچنین بیشترین آثار از استان‌های قم و خراسان شمالی به دبیرخانه ارسال شده بود.

مسئول واحد خواهران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در پایان خاطرنشان کرد: برای رشته‌های خوشنویسی و عکاسی، ورک شاپ برگزار و آثار برتر انتخاب می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha