یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 345244
۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
بانوی صبور

حوزه/ مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر از آغاز جشنواره «بانوی صبور» همزمان با میلاد حضرت زینب(س) در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

حجت الاسلام بهروز ثنایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز،  با اشاره به برگزاری جشنواره «بانوی صبور»، ابراز داشت: کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجدجامع شهر سیس، با نظارت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی و با مشارکت ستاد عالی کانون های کشور، در راستای آشنایی بیشتر مخاطبین با سیره حضرت زینب(س) و نیز تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری با بهره گیری از زندگی سراسر افتخار ونورانی ایشان، اقدام به برگزاری جشنواره "بانوی صبور" می کند.

وی با اشاره به موضوعات جشنواره، خاطرنشان کرد: این جشنواره به صورت عام با موضوع حضرت زینب(س) برگزار می شود، لذا ضروری است ارسال آثار در کلیه بخش های پنج گانه فقط براساس موضوعات جشنواره باشد.

حجت الاسلام ثنایی، خطبه های حضرت زینب(س)، مفهوم ولایت پذیری و ولایت در سیره حضرت، حضرت زینب (س) درنگاه دیگران، مقام و منزلت حضرت زینب (س)، حجاب و عفاف زینبی، اسوه های زینبی، زیبایی های واقعه کربلا از نگاه حضرت زینب(س) و حضور اجتماعی و سیاسی زن مسلمان در جامعه را از موضوعات این جشنواره برشمرد.

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجدجامع سیس با تشریح اهداف این جشنواره، خاطرنشان کرد: شناسایی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت و ترویج سیره اخلاقی و سیاسی حضرت زینب(س) از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است.

وی در ادامه با اشاره به بخش های جشنواره بانوی صبور،  گفت: این جشنواره در بخش های مختلفی از جمله مسابقات کتابخوانی، وبلاگ نویسی، نشریات تجربی، شعر و دلنوشته و مسابقه پیامکی برگزار خواهد شد.

    حجت الاسلام ثنایی ادامه داد: علاقمندان برای دریافت متن کتاب «زندگانی حضرت زینب (س)» گردآوری شده توسط بعثه مقام معظم رهبری و سئوالات مسابقه می توانند به پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره مراجعه نمایند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجدجامع سیس افزود: پاسخ به سئوالات به 2 روش پیامکی و اینترنتی با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مذکور و ارسال یک عدد 7 رقمی به شماره 30004713303030 انجام می شود.

    وی به شرایط شرکت در بخش وبلاگ نویسی اشاره کرد و گفت: کلیه علاقمندان به شرکت در مسابقه می توانند نشانی وبلاگ خود را به پست الکترونیکی جشنواره ارسال نمایند. درج مشخصات فردی (نام و نام خانوادگی، میزان تحصیلات ،شماره تماس) در پست الکترونیکی ارسالی الزامی است.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به اینکه آثاری که دارای شرایط مسابقه باشند، انتخاب و از بین آنها آثار برتر توسط داوران مسابقه تعیین می شوند، تصریح کرد: موضوع وبلاگ باید در رابطه با موضوعات جشنواره باشد و نیاز به ایجاد وبلاگ تخصصی جهت شرکت در مسابقه نیست و کلیه وبلاگ نویسان می توانند با درج یادداشت های مرتبط با موضوعات جشنواره در وبلاگ شخصی خود، در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجدجامع سیس خاطرنشان کرد: وبلاگ نویسان می توانند از تمامی قالب های رایج نوشته های وبلاگی مانند دل نوشته، خاطرات، یادداشت روزانه، قطعات ادبی، شعر کلاسیک و نو، روایات تاریخی و...استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تنها از مطالب وبلاگ هایی داوری به عمل خواهد آمد که از تاریخ 1 اسفند ماه 1393 لغایت 3 مهرماه 1394 از موضوعات بیان شده در نگارش وبلاگ ها استفاده کرده باشند.

حجت الاسلام ثنایی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت نشریات تجربی  کانون های مساجد در این جشنواره، عنوان کرد: جشنواره ویژه نشریات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می باشد و نشریات ارسالی باید منتسب به کانون ها باشند.

وی با بیان اینکه هیات تحریریه نشریه باید از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باشند، افزود: کانون متقاضی شرکت کننده در جشنواره باید 3 شماره متوالی از نشریه خود را که در سال 1393 یا 1394 به چاپ رسانده تا پایان مهلت ارسال آثار، همراه با مشخصات هیات تحریریه به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر با بیان اینکه حداقل 60درصد محتوای نشریات باید از تولیدات اعضاء کانون فرهنگی و اعضاء باشد، تاکید کرد: برای رعایت عدالت در داوری، آثار ترجیحا به صورت تک رنگ ارسال گردد.

وی عنوان کرد: از 5 نشریه برتر علاوه بر اهدای لوح تقدیر به نحو شایسته تقدیر خواهد شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجدجامع سیس همچنین به شرایط شرکت در مسابقه شعر و دلنوشته اشاره کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این بخش می توانند اشعار و دلنوشته های خود را با محوریت موضوعات فراخوان جشنواره ارسال کنند.

   وی با بیان اینکه هر شرکت کننده می تواند حداکثرسه اثر را ارسال کند، تصریح کرد: علاقمندان بخش شعر می توانند در 2 بخش شعر نو و کلاسیک شرکت کنند.

    حجت الاسلام ثنایی تاکید کرد: آثار با گویش های آذری با ارائه معنی فارسی و رعایت نکات تخصصی در بخش جداگانه ای داوری خواهند شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری همچنین از برگزاری مسابقه پیامکی بانوی صبور خبر داد و اظهار داشت: بهترین جمله پیرامون فضائل و مناقب حضرت زینب کبری (س) انتخاب و تجلیل می شود؛ جمله ها باید حداقل در 5 کلمه و حداکثر در 12 کلمه تولید و به سامانه پیامکی 30004713303030 ارسال گردد.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به زمان برگزاری جشنواره بانوی صبور عنوان کرد: این جشنواره از 5 اسفند ماه سال 1393 مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) تا 2 مهرماه سال 94 مصادف با عید سعید قربان برگزار خواهد شد.

وی افزود: داوری آثار بعد از اتمام مهلت فراخوان ظرف حداکثر 15 روز انجام خواهد شد و نفرات برگزیده در روز 16مهر سال 1394 مصادف با روز مباهله، از طریق پایگاه های اطلاع رسانی جشنواره معرفی خواهند شد.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری الغدیر در پایان گفت: علاقمندان برای شرکت در مسابقه می توانند آثار خود را  به نشانی تبریز، بلوار 29 بهمن، جنب بیمارستان 29 بهمن،مجتمع فرهنگی هنری تبریز، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 33339006- 041 داخلی 105 و 106 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha