یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

دکتر کمال الهلباوی از اندیشمندان مصری مقیم انگلستان گفت: فرهنگ غربی، تمام نسل ها حتی کودکان را نیز تهدید می کند.

وی در مصاحبه با سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ابراز داشت: فرهنگ غربی که حاکم بر جوامع اروپایی است، خطری برای نسل جوان در این کشورهاست و انحرافات جنسی، مشروبات الکلی و گسترش مواد مخدر از مهمترین آفات فرهنگ غرب است که تمام نسل ها به ویژه نسل جوان و حتی کودکان و نوجوانان را تهدید می کند.

کمال الهباوی به تبلیغ اسلام هراسی از سوی رسانه های غربی اشاره و تصریح کرد: در همین راستا بعضی از نویسندگان غربی، اسلام را به عنوان یک اژدها معرفی می‌کنند اما بسیاری از این تبلیغات منفی، نتیجه عکس داشته است.

وی پیش بینی کرد: تا 20 سال آینده جمعیت مسلمان در بسیاری از کشورهای اروپایی به اکثریت تبدیل خواهد شد و مسلمانان عملا ثابت کرده اند که قانون مند ترین شهروندان به شمار می آیند و خطری برای دیگران محسوب نمی شوند اما غربی ها از آنجا که با اصل اسلام مشکل دارند، اسلام هراسی را دنبال می کنند.

الهبلاوی تصریح کرد: غربی ها تعداد اتگشت شماری از مسلمانان را که دارای دیدگاه های افراطی هستند به عنوان نماد همه مسلمانان معرفی می کنند، در حالی که همه می دانند آنها نماینده مسلمانان نیستند و اکثریت مسلمانان در کشورهای غربی روحیه مسالمت آمیز دارند و دارای فرهنگی همزیستی می باشند.

این اندیشمند مصری افزود: تاکید رسانه های غربی بر اقدامات تعداد انگشت شمار مسلمانان تندرو در حالی انجام می گیرد که گروه های متعدد افراطی و تروریستی در بین مسیحیان و سایر اقوام و مذاهب و غیر مسلمانان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت موثر مسلمانان انگلیس در بسیاری از نهادها و سازمان ها و مراکز علمی و فرهنگی گفت: هم اکنون مسلمانان انگلیس دارای مراکز آموزشی خاص هستند اما متاسفانه رسانه قوی و قدرتمند اسلامی نداریم.

هلباوی روابط بین شیعیان و اهل سنت انگلیس را رو به بهبود توصیف کرد و اظهار داشت: با شکل گیری انجمن وحدت اسلامی، این روابط رو به پیشرفت است و من با تعدادی از برادران شیعی و سنی بر دبیرخانه‌ این انجمن اشراف داریم و از طریق مرکز اسلامی انگلیس که آقای شیخ معزی ریاست آن را بر عهده دارند و قبل از ایشان آقای شیخ محسن اراکی بودند، روابط بین شیعیان و اهل تسنن بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: در انجمن وحدت اسلامی در انگلیس، همگی برای بهبودی روابط از طریق کنفرانس‌ها، سمینارها، نشریه‌ها و برنامه‌های رسانه‌ای مشترک که اینگونه مفاهیم را روشن می‌سازند همکاری می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha