پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

اگر امروزایران دارای جایگاه مهم بین‌المللی بوده و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها شکست‌ناپذیر است، به خاطر زحمات و مجاهدت‌های امام خمینی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه آیت‌الله احمد بهشتی، عضو خبرگان رهبری صبح امروز در نشست خبری همایش ملی امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی، امام(ره)  را معلم و مربی آگاه و هوشیار توصیف کرد و اظهار داشت: سخنان و رهنمودهای امام خمینی در میان طلاب و مردم جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به طوری که در طول دوره‌های قبل از انقلاب وقتی ایشان در دروس خود  مطالب و مسائل اخلاقی و تربیتی را بیان می‌کردند، طلاب با جان دل آن را پذیرا بودند.

وی با تاکید بر نفوذ کلام و امام خمینی در بین ملت، افزود: بعد اخلاقی و تربیتی امام راحل در طول دوران قبل از انقلاب حوزه را متحول کرد و این تحول مقدمه تحول بزرگی در مردم و وقوع انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت‌الله بهشتی با تاکید بر اینکه امام خمینی نسبت به جامعه زمان خود آگاهی کامل داشت و از  زمینه‌ها و ظرفیت های مردم به خوبی بهره می‌بردند، تصریح کرد: مردم نیز با امام خمینی رابطه بسیار خوبی داشتند و ایشان را الگوی خود قرار داده بودند و این نقش رهبری ایشان باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

*مدیون امام خمینی (ره) هستیم

رییس دانشگاه قم با اشاره به برکات متعدد انقلاب اسلامی ایران، اضافه کرد: اگر امروزایران دارای جایگاه مهم بین‌المللی بوده و در برابر تهدیدها و تحریم‌ها شکست‌ناپذیر است به خاطر زحمات و مجاهدت‌های امام خمینی است.

رییس همایش ملی «امام خمینی و تعلیم و تربیت اسلامی» یادآور شد: امیدواریم برگزار کنندگان این همایش بتوانند ضمن تبیین ابعاد شخصیتی معمار کبیر انقلاب روش منحصر به فرد تربیتی ایشان را نیز به مردم بازگو کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات پرشکوه نهیمن دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: حضور مردم در این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل رشد چشمگیری داشت و آمارها نشان‌دهنده اشتیاق مردم برای تعیین سرنوشت‌شان بود.

آیت‌الله بهشتی با تاکید براینکه نباید انتخابات مجلس را با انتخابات  ریاست جمهوری مقایسه کنیم، بلکه باید آن را با دوره‌های قبل مجلس مقایسه کرد، گفت: مردم به تحریم‌ها، تهدیدها و سخنان دشمنان اسلام توجهی نکرده و با حضور پرشور خود مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی زدند.

*مسئولان گره‌کشایی کنند

رییس دانشگاه قم در پایان با تبریک تعهد این ملت نسبت به رهبری، نظام و انقلاب، از مسئولین کشور خواست تا بیش از پیش در گره‌گشایی مشکلات مردم تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha