دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 338779
۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
بهشتی

آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبر به عنوان امام جمعه دائم "میانشهر" فسا معرفی شد.

به گزارش سرویس استانهای خبرگزاری  حوزه از  شیراز، در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان به عنوان امام جمعه دائم "میانشهر" فسا معرفی شد.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم معارفه آیت‌الله احمد بهشتی به عنوان امام جمعه دائم میانشهر فسا اظهار کرد: جایگاه علمی آیت‌الله‌ بهشتی در فقه، اصول و فلسفه با آثار و تالیفات متعدد و متفاوت وی را سرآمد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: تواضع، فروتنی، ساده زیستی و اخلاق نیکوی ایشان و قبول امامت جمعه میانشهر به درخواست خود ایشان درس بزرگی برای طلاب و علمای حوزه است.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: حضور نفس این عالم بزرگوار در منطقه به معنای تبلیغ دین اسلام و نعمت بزرگی است که خداوند به مردم شهرستان فسا و استان فارس عنایت کرده است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: تفسیر 8 جلدی نهج البلاغه تالیف آیت الله بهشتی به عنوان کتاب سال کشور برگ زرینی از خدمات علمی ایشان است و امروز نیز سکان هدایت مردم میانشهر را در سنگر نماز جمعه عهده‌دار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان از صدا و سیمای مرکز فارس خواست تا خطبه‌ها و سخنرانی‌های آیت‌الله بهشتی به عنوان امام جمعه دائم میانشهر را به صورت ویژه پوشش دهد.

آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان نیز در این مراسم اظهار کرد: اقامه نماز جمعه در میانشهر فسا، سابقه 50 ساله دارد و این به دلیل ارتباط روحانیت منطقه با مرحوم آیت‌الله سید عبدالحسین لاری و تشویق ایشان برای برپایی نماز جمعه بوده است.

عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: در گام اول برای ترویج فرهنگ دینی و آموزه‌های اخلاقی با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تماس گرفته و  پیشنهاد برگزاری نماز جمعه به صورت رسمی در این شهر را دادم.

وی تصریح کرد: گام دوم و آرزوی من این است که حوزه علمیه در این شهر راه‌اندازی و فعال شود و از مسئول حوزه علمیه فارس رسیدگی به این مهم را خواستارم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهرداد IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    0 0
    بدون سلام به سایت تمامی مسئولین نظام همه ادارات و سازمانها و همه کسانی که در همه قوای کشور حضور دارند سر زدم تا با آنها از دردهای جامعه بگویم تا تجاهل نکنند. اما فهمیدم ایشان خودشان تمامی راه های حتی انتقاد یا درد و دل را بسته اند. هیچ جایی برای سخن گفتن از دردهای موجود نیست. و معنی آن فقط یک چیز است: به عمل کار برآید به سخندانی نیست. بچرخید تا بچرخیم.