چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

فراخوان سومین همایش سراسری انتظار و مهدویّت درآموزه های رضوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اعلام شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه،معاون فرهنگی- هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اعلام این خبر گفت: این همایش از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، مهرماه 1391با همکاری مرکز تخصصی مهدویت در قم برگزار می شود.

سید رسول موسوی نژادیان به اهداف این همایش اشاره کرد و افزود: تبیین فرهنگ نورانی رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع)، تجلیل از تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره و شخصیّت و معارف امام رضا(ع) وامام مهدی(عج) و همچنین چاپ و نشر گسترده تر این آثار و حفظ آن برای دوستداران اهل بیت(ع) اهداف سومین همایش سراسری انتظار و مهدویّت درآموزه های رضوی می باشد.

وی، موضوع امامت و مهدویّت را محور اول فراخوان دانسته و اظهار داشت: اضطرار به حجت الهی در اندیشه رضوی، بازاندیشی گونه های سرپرستی جامعه شیعه در عصر رضوی و دوران غیبت، بازخوانی نقش خواص در هدایت جامعه شیعه در عصر رضوی و روزگار غیبت، گونه شناسی برخورد امام رضا(ع) با جریان های انحرافی، بازخوانی نقش مردم و امام در شکل گیری حکومت اسلامی و همچنین بازخوانی اندیشه امامت و مهدویّت در اشعار عصر رضوی بخش های این محور می باشد.

موسوی‌نژادیان به محور دوم با عنوان بایسته های جامعه منتظر در اندیشه رضوی اشاره کرد و گفت: بایسته های اعتقادی و فکری، بایسته های تربیتی و اخلاقی، بایسته های اجتماعی و سیاسی و همچنین بایسته های علمی و فرهنگی نیز بخش های این محور است.

معاون فرهنگی- هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد محور سوم با عنوان تربیت مهدوی در اندیشه رضوی نیز شامل بخش های جایگاه توحید و خدامحوری در تربیت نسل منتظر، رابطه توحید با پذیرش ولایت امام معصوم، راه کارهای استفاده از زیارت و حرم رضوی در ترویج فرهنگ انتظار و همچنین سیره شناسی امام رضا(ع) و نقش آن در راهبری جامعه منتظر است.

موسوی نژادیان، موضوع محور چهارم را آزاد اعلام کرد و افزود: در صورتی که مقالات ارسالی علمی- پژوهشی و با نگاه به سخنان امام رضا(ع) باشد، مورد قبول است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه نفرات منتخب به عنوان مهمان دبیرخانه همایش انتظار و مهدویت در آموزه های رضوی پذیرش خواهند شد و نشست های تخصصی به عنوان برنامه های جنبی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی - هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: مقالات برتر در مجموعه مقالات همایش و در فصلنامه علمی- تخصصی انتظار موعود و فصلنامه پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ و برای شرکت کنندگان ارسال می‌شود.

موسوی نژادیان در پایان گفت: علاقمندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ 10 مرداد سال 1391 به آدرس razavi@mahdi313.org ایمیل و یا به نشانی قم، خیابان شهدا،کوچه آمار(22)، بن بست شهید علیان،پلاک 24، مرکز تخصصی مهدویت، دبیرخانه سومین همایش سراسری انتظار و مهدویّت درآموزه های رضوی ارسال و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن02517737801 تماس حاصل نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha