دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

مدیر کل تبليغات اسلامي استان قم گفت: در راستاي اجراي طرح ساماندهي مساجد بين‌راهي و در مسير تردد زائران و مسافران نوروزي 76 مسجد و نمازخانه بين‌راهي تجهيز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين عباس اسكندري در حاشيه بازديد از مساجد بين راهي و در مسير تردد مسافران نوروزي در گفتگويي اظهار داشت: قرارگرفتن قم در مسير محورهاي مهم مواصلاتي كشور، موقعيت جغرافيايي اين استان را نسبت به ساير استان‌هاي كشور ممتاز كرده و سالانه ميليون‌ها نفر در ايام تعطيلات نوروزي از محورهاي اين استان به مقصد مورد نظر عزيمت مي‌كنند.

وي وجود مكان‌هاي پاكيزه و مطمئن براي انجام فرائض ديني را يكي از نيازهاي مهم معنوي مسافران نوروزي برشمرد و تاكيد كرد: متاسفانه در بازديدي كه از نمازخانه‌هاي مراكز خريد و فروش و مجتمع‌هاي بين‌راهي انجام شده، وضعيت نمازخانه‌هاي اين مراكز نابسامان بوده و اين مسئله نارضايتي مسافران را در پي داشته است.

وي ادامه داد: با پيگيري‌هاي سازمان تبليغات اسلامي قم اكيپي از جوانان فعال هيئات مذهبي با حضور در اين مراكز نسبت به مناسب‌سازي، غبارروبي و تجهيز نمازخانه‌ها اقدام كردند كه اين كار مورد استقبال متصديان مراكز خريد و فروش و مسافران نوروزي قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اسكندري به نامناسب بودن فضاي مساجد بين راهي اشاره كرد و گفت: متاسفانه برخي از مجتمع‌ها و مراكز خريد و فروش بين‌راهي عامل بسياري از بي‌نظمي‌ها و نابساماني مقابل مساجد بين‌راهي بودند كه به متصديان آنها تذكر لازم داده شد.

مدیرکل تبليغات اسلامي استان قم در مورد تجهيز مساجد بين‌راهي گفت: قراردادن قفسه كتاب، جا مهري، قرآن كريم، مفاتيح، گلدان‌هاي زيبا و تعويض مهرهاي فرسوده و... از جمله فعاليت‌هايي است كه در طرح ساماندهي مساجد بين‌راهي انجام شده است.

وي ساماندهي مساجد بين راهي قم را نيازمند مشاركت ساير نهادها و دستگاه‌هاي استان دانست و تاكيد كرد: هر چند سازمان تبليغات اسلامي استان اقدام به تجهيز اين مساجد كرده است اما اموري همچون رنگ‌آميزي شبستان مساجد، شست و شوي فرش‌ها، تعويض فرش‌هاي كهنه، رسيدگي جدي به سرويس‌هاي بهداشتي و... نياز به مشاركت ساير دستگاه‌هاي استان دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha