یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) حضور فعال زنان در هشت سال دفاع مقدس وحمایت آنان از مردان در این عرصه را الگو گرفته از حضرت زینب(س)‌ دانست.

به  گزارش خبرگزاری حوزه، سردار مهدوی نژاد، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی حضرت زینب(س) که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی فقه امام خمینی(ره) قم برگزار شد با اشاره به پیروزی انقلاب  اسلامی ایران و تقدیم هزاران شهید و جانباز در این راه، اظهار داشت: در این میان، زنان مسلمان نیز در پذیرش این سختی‌ها به طور مستقیم سهیم بودند و بسیاری از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند.

رئیس کنگره ملی حضرت زینب (س) با بیان این که بدون زحمات بی‌دریغ آنها، پیروزی نهایی حاصل نمی شد، افزود: این مجاهدت‌ها که در تاریخ ایران و جهان ثبت شد، در سایه پیروی از سیره حضرت زینب(س) حاصل شده است.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع)افزود: زنان ایرانی با قرار دادن این الگو در پیش روی خود، نقشی تعیین کننده در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند. حضور فعال آنان در هشت سال دفاع مقدس وحمایت آنها از مردان نیز در ادامه این الگوبرداری است.

مهدوی نژاد درباره برگزاری کنگره ملی حضرت زینب(س) در قم اظهار داشت: این کنگره با هدف تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت و شناسایی حق از باطل کار خود را آغاز کرده است و در پنج محور جایگاه علمی حضرت زینب(س)، بعد عرفان حضرت زینب(س)، نقش الگویی حضرت زینب(س)، بصیرت و خردورزی حضرت زینب(س) و بعد تربیتی حضرت زینب(س)، در 18 ریز موضوع فراخوان مقاله کرده است.

وی به راه اندازی سایت عقیله بنی هاشم اشاره کرد و گفت: بیش از 1900 نوع محتوا در موضوعاتی چون کتابخانه زینبی، کلام ولایت، نرم افزار و آلبوم تصاویر زینبی و نیز پاسخ به بیش از 1100 شبهه در مورد زندگی حضرت زینب و شبهات به روز با همکاری بنیاد ملی پاسخگویی به سوالات دینی از جمله خدماتی است که در این سایت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) افزود: در مجموع، 531 مقاله به دبیرخانه کنگره ملی حضرت زینب(س) و بیش از 491 اثر هنری در رشته‌های مختلفی چون شعر، داستان کوتاه و قطعات ادبی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

مهدوی نژاد به دیگر فعالیت‌های ستاد کنگره حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های مختلف خوشنویسی، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف زینبی، برگزاری سلسله مسابقات حضوری و غیر حضوری پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س)، جشنواره وبلاگ نویسی با حضور بسیجیان و برگزاری میزگردهای تخصصی، از دیگر اقدامات انجام شده در ستاد کنگره می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha